Sorry, u werkt met Internet Explorer 7 of ouder. Hoofdkraan.nl ondersteunt dit niet. Download gratis de nieuwste versie van Internet Explorer.

Vormgever Gezocht? Vind hier de perfecte vormgever!

Zoekt u een vormgever?
Binnen 24 uur meerdere offertes, geheel gratis en vrijblijvend
  • Direct toegang tot 16.291 vormgevers
  • Binnen 24 uur meerdere offertes
  • Geheel gratis en vrijblijvend
Overzichtelijk, professioneel, groot bestand freelancers, goede feedback via mail, bemiddeling gratis. Jessica, Bussum
Snel te regelen, je bereikt de doelgroep waaruit je iemand zoekt, goede website, ik heb snel de juiste persoon gevonden. DeskFIT, Rotterdam
De volgende bedrijven werken met Hoofdkraan.nl
Hoofdkraan.nl in het nieuws

Vormgever gezocht

Op Hoofdkraan.nl vind je veel opdrachten voor logo ontwerp, het designs van posters of zelfs het ontwikkelen van een complete huisstijl. Gelukkig vind je op hoofdkraan.nl ook veel goede freelancer vormgevers. Dus ben jij op zoek naar een vormgever? Dan is Hoofdkraan.nl het ideale startpunt voor een succesvolle samenwerking.

Wat staat er in een plaatsingsopdracht wanneer je een vormgever zoekt?
Een duidelijke opdracht voor 'vormgever gezocht' bevat een aantal belangrijke zaken waar jij, als opdrachtgever, allereerst over na moet denken:

  • Wat wil je laten vormgeven? Een logo, een boek, een poster, etcetera.
  • Naar welke stijl ben je op zoek?
  • Wat is je deadline?
  • Hoeveel budget heb je ter beschikking?

Wat is een normale offerteprijs voor een specifieke vormgever-opdrachten?
Voor een huisstijl ontwerpen wordt natuurlijk veel meer gevraagd dan voor een poster. Simpel wel omdat de vormgever hier langer mee bezig is. Uit ons jaarlijks tarieven onderzoek bleek eerder dat het uurtarief rond de 45 euro ligt.

Een indicatie voor een aantal volledige opdrachten:

Complete huisstijl: vanaf ongeveer 750-1000 euro
Logo laten maken: vanaf ongeveer 150 euro
Advertentie/Poster: vanaf ongeveer 80 euro
Webdesign: vanaf ongeveer 750 euro

Van vormgver gezocht naar gevonden? Maar hoe schrijf je nu een goede briefing?
In een goede briefing moeten de volgende onderwerpen aan bod komen:

  1. De organisatie
    - Waar staat het bedrijf voor? (missie en visie)
    - Wat onderscheid je bedrijf van de concurrentie?
    - Wat zijn je kernkwaliteiten?
  2. Imago en identiteit
    - Wat voor beeld heeft de buitenwereld van uw bedrijf?
    - Wat wil u als bedrijf uitstralen?
    - Heeft u al een huisstijl waaraan deze opdracht moet voldoen? (niet van toepassing indien je een nieuwe huisstijl wil laten ontwikkelen)
  3. De doelgroep
    - Wat wilt u bereiken?
    - Tot welke marktsegmenten richt uw organisatie zich bij deze specifieke opdracht?
    - Zijn er interne of externe partijen die belang hebben bij deze opdracht? Denk hierbij aan een samenwerkingspartner.
    - Wat is kenmerkend voor uw doelgroep?
  4. Het doel
    - Wat wilt u vertellen?
    - Wat wilt u bereiken met deze uiting?
    - Wat wilt u dat de doelgroep doet na het zien van de uiting?
  5. De boodschap
    - Wat belooft u uw doelgroep?
    - Wilt u een rationele of emotionele boodschap?
  6. De middelen
    - Welke communicatiemiddelen wilt u laten ontwikkelen?
    - Specificaties zoals afmetingen, kleurcode, oplage
  7. Tekst en beeld
    - Zijn er al teksten digitaal beschikbaar?
    - Heeft u al foto's of ander beeldmateriaal?
  8. Planning
    - Wanneer moet het gereed zijn?
    - Tijd voor feedback

Wat zijn de trends voor vormgevers anno 2013?
Een goede vormgever is altijd op de hoogte van de laatste trends. Vergeet echter niet dat een huisstijl, logo en dergelijke vooral ook tijdloos moet zijn. Een paar belangrijke trend zetten we graag voor je op een rij:

  • Meer en meer communicatie vindt plaats via digitale media
  • Alle communicatiemiddelen staan met elkaar in contact
  • Letters worden groter
  • Uitingen worden platter en er is minder animatie.
  • Meer diversiteit in lettertypes, want door de komst van CSS3 zijn online vormgevers niet langer gebonden aan Times New Roman en Verdana.
  • Retro rules in kleurgebruik. Denk hierbij aan de website van fietsmerk Johnny Loco.
  • Kiezen voor één grote afbeelding is helemaal in. Een plaatje zegt immers meer dan 1000 woorden.

De checklist of de vormgever goed werk heeft geleverd
Ben je tevreden over het werk van de vormgever? Dit is makkelijk te controleren aan de hand van drie punten.

  • Het design en de identiteit van je bedrijf komen overeen
  • De belangrijkste boodschap is snel te ontdekken
  • De call-to-action is opvallend maar niet alles overheersend

Voldoet het ontwerp hieraan? Dan heeft je vormgever goed werk geleverd. Plaats nu dus snel je opdracht en ga beginnen...