Na het behalen van zijn barbiersdiploma, wat knip- en scheerervaring in Australië en een tijdje meelopen bij Schorem in Rotterdam, besluit Tjer van der Meer in 2016 zijn eigen zaak te beginnen: Tjers Barbershop. Het is er altijd gezellig, iedereen voelt zich thuis en klanten weten de shop goed te vinden. Toch is er een behoorlijke stoorzender: die telefonische afspraken! Iedereen is welkom in zijn stoel, maar er moet een gemakkelijkere manier zijn om die klanten daar te krijgen.

Tjer plaatst een opdracht op Hoofdkraan.nl. Hij wil een mooie klassieke website, passend bij zijn Gentleman’s Salon, met een moderne online agenda, waar klanten zelf een afspraak kunnen inplannen. De reacties van freelancers stromen binnen en tot de verbazing van de barbier prijkt de naam van zijn voetbalmaat Gino Stolk op het beeldscherm. Hij wist dat hij webdesigner was, maar het was niet in hem opgekomen om hem te benaderen voor zijn website.

Het toeval wil dat Gino en zijn compagnon Aron van Dijk van Online Visual ook nog eens de scherpste offerte hebben gedaan, dus de keus voor Tjer is snel gemaakt. Telefonisch bespreken ze zijn wensen: een simpele website in een jaren ‘50 stijl, waar klanten de openingstijden en prijzen kunnen vinden en een afspraak kunnen maken. Geen probleem voor Online Visual. Gino en Aron voeren iedere opdracht samen uit en houden elkaar zo scherp voor het beste resultaat.

Twee weken later hebben ze 80% van de website af. Normaal gesproken bellen ze dan even met de klant om het voorlopige resultaat te bespreken, maar dit keer maken ze van de nood een deugd en plannen een knip- en scheerbeurt. Aan het einde van de dag zijn alledrie de mannen dik tevreden. Aron en Gino met hun nieuwe coiffure en Tjer met zijn online visitekaartje. Ze spreken af dat Online Visual nog een Google Maps kaartje toevoegt en Tjer nog een biografietje over zichzelf schrijft en dan is het geheel helemaal af.

Inmiddels snapt Tjer niet hoe hij ooit zonder zijn website heeft kunnen werken. De afspraken stromen als vanzelf de agenda binnen en het enige waar hij zich zorgen om hoeft te maken zijn baarden, snorren, muziekjes, lekkere koffie en een goed humeur. En mocht hij ooit besluiten ook dames te willen knippen, dan huurt hij zonder twijfel Online Visual weer in voor een restyling van de website.

Bekijk het resultaat deze opdracht op: http://tjersbarbershop.nl/.