Administrateur/Assistent Accountant
Opdracht ID: 116
Budget: € 5 tot € 150 p.u.
Geplaatst: 29-01-2010
Reacties: 8
Locatie: Hoofddorp, Noord-Holland
Laatst gewijzigd: 17-05-2010
Status: Gesloten
Voor een klant in Hoofddorp zoek ik een Administrateur/Assistent Accountant met ervaring in het onderwijs die voor een periode van 2/3 maanden kan ondersteunen.
Resultaatgebieden
- Verzorgen van de financiële administratie van (zeer) complexe schoolbesturen conform de voorschriften van OC&W en de met het schoolbestuur afgesproken procedure(s) conform de AO/IC en evt. SLA�s;
- Het opmaken van de begroting, rapportages en de jaarrekening conform de geldende voorschriften en conform de AO/IC en evt. SLA�s;
- Informatie verstrekken/advisering na overleg met de leidinggevende.
Competenties
Omgang met details en probleemanalyse.
Tonen aandacht te hebben voor details; langdurig effectief kunnen omgaan met detailinformatie. Een probleem ontleden in componenten; de herkomst ervan en de interne samenhang beschrijven. Opsporen van oorzaken, verzamelen van relevante gegevens.
- Verzamelt alle benodigde informatie bij de klant en intern voor een gedegen analyse van de klantvraag;
- Is in staat onsamenhangende informatie structuur te geven en weet welke details bijzondere aandacht verdienen;
- Weet precies de benodigde acties vast te stellen en maakt daarbij effectief gebruik van de beschikbare systemen;
- Beschikt over een detaillistische kennis van relevante wet- en regelgeving;
- Werkt nauwkeurig, maakt weinig fouten.
Klantgerichtheid
Onderzoeken van de wensen en behoeften van de klant en laten zien vanuit dat perspectief te denken en handelen.
- Is goed op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen bij een klantorganisatie en in de omgeving van de klant: het onderwijs en de politieke en maatschappelijke context;
- Vraagt klanten zorgvuldig naar hun wensen en informeert actief naar de klanttevredenheid;
- Gevraagd en ongevraagd pro-actief handelen bij financiële vraagstukken zowel in- als extern;
- Denkt mee met de klant, heeft gevoel voor politiek binnen de klantorganisatie en sluit in communicatie en presentatie aan op haar stijl;
- Weet verwachtingen van de klant steeds te managen tot reële verwachtingen;
- Onderneemt al het mogelijke tot een probleem bij de klant is opgelost.
Resultaatgerichtheid
Handelingen en besluiten richten op het daadwerkelijk realiseren van beoogde resultaten.
- Zorgt bij elke opdracht voor een transparant systeem van planning, uitvoering en voortgangcontrole;
- Blijft ook onder hoge druk de doelstellingen voor ogen houden en blijft effectief functioneren;
- Controleert met regelmaat of gestelde doelen gerealiseerd zijn en of de planning nog klopt;
- Grijpt bij onverwachte fluctuaties in door de planning in overleg met de klant bij te stellen en zo afspraken alsnog zo goed mogelijk na te komen;
- Komt gemaakte afspraken altijd na.
Kwaliteitsgerichtheid
Hoge eisen stellen aan de kwaliteit van eigen werk en aan dat van anderen; voortdurend verbeteringen nastreven.
- Handelt klantvragen op verantwoorde wijze af, vindt integriteit hierin belangrijk;
- Is kritisch op bestaande werkwijzen en producten en doet voor de eigen productgroep voorstellen om processen en producten te verbeteren;
- Stelt hoge eisen aan zichzelf en probeert daaraan steeds te voldoen; stelt daarmee een voorbeeld voor anderen;
- Staat open voor leermogelijkheden en feedback, is altijd bereid zichzelf te verbeteren.
Samenwerken
Actief bijdragen aan samenwerking voor gemeenschappelijke doelen, ook wanneer dat geen direct persoonlijk belang dient; daartoe de onderlinge communicatie bevorderen.
- Kent de weg binnen de eigen informele organisatie en maakt hier effectief gebruik van;
- Neemt initiatieven om te overleggen met andere medewerkers op het eigen vakgebied binnen en buiten de vestiging;
- Deelt actief informatie en ervaringen met anderen binnen de vestiging;
- Speelt mogelijke opdrachten voor andere afdelingen zorgvuldig door;
- Geeft waar nodig collega�s ondersteuning om doelen te kunnen realiseren.
Kennis en ervaring
- Hbo-niveau;
- Vakke