Advies voor App (iOS & Android, UI Design, Webportal)
Opdracht ID: 27350
Budget: € 5000 tot € 25000
Geplaatst: 06-01-2017
Reacties: 6
Locatie: Rotterdam, Zuid-Holland
Laatst gewijzigd: 09-01-2017
Status: Gesloten
Beste freelancers,
Voor een nieuw project zijn wij op zoek naar professionele partij die een volwaardige app "ground up" kan bouwen. De platformen zijn: Android & iOS app
We vermelden hieronder de algemene functionaliteit van de app, niet de exacte aard of content. Onderstaande informatie is bedoeld om een basis te leggen voor een indicatieve en realistische offerte. Aan de hand van de reacties inclusief offerte en aanvulling op de p.v.a. die wij binnen krijgen zullen we een partij kiezen op basis van kennis, prijs, werkmethode en leverindicatie.
Om tijd te besparen vragen wij reageerders om de offertes op te stellen op basis van onderstaande informatie. Wij koppelen vanzelf terug aan de partij(en) waarvan wij denken dat die de app kunnen bewerkstelligen en nodigen die uit voor een face2face gesprek.
Beschrijving van de app:
Inschrijven / Profiel aanmaken:
De gebruiker kan zich inschrijven via een website, een profiel aanmaken. Er zal na betaling een unieke code worden gegenereerd waarmee de gebruiker na het downloaden van de app uit de app store zijn account mee kan activeren
Aan de hand van de informatie die de gebruiker zal hij of zij worden gecategoriseerd in een van de 6 advies trajecten die zullen volgen. De profielen zijn bij te houden via de mobiele applicatie waarbij de resultaten ook in grafieken en cijfers afgelezen kunnen worden.
Verdienmodel:
De gebruiker zal voor het gebruik van de app moeten betalen, via een abonnementsvorm met of zonder einddatum. De abonnementsvorm is afhankelijk van het contract. Bijvoorbeeld: Individuele contracten zijn voor een half jaar en kunnen daarna maandelijks worden opgezegd. Business contracten idem dito maar die lopen, wanneer niet tijdig opgezegd een jaar door. De betaalmethoden zijn iDeal, PayPal, Credit Card en automatische overschrijving. Hiervoor willen we een Nederlandse betaalprovider zoals mollie.nl of pay.nl gebruiken. De inschrijving en betaling zullen uitsluitend via de website gedaan kunnen worden.
Primaire Functies:
Profiel instellingen: De klant moet op de app zijn profiel kunnen aanpassen
Gebruiksadvies tool (1)
Op basis van het profiel waar de gebruiker onder valt krijgt hij advies. Dit advies kan de gebruiker zelf aanpassen. Elke advies factor heeft alternatieven. Bijvoorbeeld:Luidt het advies: Groene verf, dan kan de gebruiker dit veranderen in een andere kleur die deze advies tool toestaat. Luid het advies bijvoorbeeld standaard: Hout, dan kan de gebruiker dit veranderen in enkele andere vooraf bepaalde alternatieven zoals Steen of Metaal: Dit advies tool geeft dus advies op basis van het profiel waaronder de gebruiker is ingedeeld. Per dag geeft de tool 3 adviezen, per week veranderen de adviezen.
Handelingen (2)
Dit onderdeel van de app geeft adviezen door het tonen van GIFS of korte video’s tot 7 sec. die gehost kunnen worden in de database.
Inkoopadvies (3)
Dit onderdeel van de app geeft inkoopadvies op basis van de gebruikte advies factoren. Bijvoorbeeld, wordt er veel rode verf verbruikt dan laat dit onderdeel zien dat rode verf aangevuld moet worden.
Social Media (4)
De resultaten die worden bijgehouden in het profiel moeten deelbaar kunnen zijn met social media: Instagram, Facebook& Twitter.
Beschrijving van de back office / database:
De app moet zo licht mogelijk gehouden worden om de laad tijd zo kort mogelijk te houden , alleen de nodige data moet per “request” opgehaald worden uit de database / cloud.
De beheerder moet op de website van de app kunnen inloggen en data kunnen uploaden. De beheerder dient data, zoals extra adviesfactoren, die worden toegepast bij de primaire functies toe te kunnen voegen aan de database. De data moet tevens geupload kunnen worden als csv bestand en generiek worden ingedeeld om ruimte te bieden aan toekomstige uitbreidingen.
Designwerk:
User Interface Design moet ook worden verzorgd door de opdrachtnemer, het is toegestaan gebruik te maken van een derde partij indien die te zijner tijd ook akkoord gaat met de geheimhoudingsverklaring die wij aan de gekozen partij verstrekken.
De instructievideos voor handelingen (primaire functie) worden door ons aangeleverd.
BELANGRIJK!
De volgende fases moeten worden aangehouden:
Fase 1: Week 1-4 Voorbereiden documentatie
Fase 2: Week 5-7 Grafisch werk (User Interface) / Beheerdersportaal online
Fase 3: Week 8-15 Ontwikkeling
Fase 4: Week 16-17 Test & Bug fixing periode / Finale oplevering
Bovenstaande tijden per fase zijn veronderstelde tijden waarbinnen gewerkt moet worden, redelijkerwijs afwijken is toegestaan.
Wij ontvangen graag een indicatieve en vooral realistische en marktconform offerte waarbij wij een opsplitsing van het totaalbedrag willen zien verdeeld over de fases. Het totaalbedrag per fase moet naar waarde van het op te leveren werk worden begroot. De kosten voor het UI design willen we graag separaat zien op dezelfde offerte. Dus de volgende verdeling moet er in ieder geval op de offerte komen:
Fase 1
Fase 2
Fase 3
Fase 4
Design UI
eventueel andere kosten zoals publicatie die noodzakelijk zijn om de app binnen de periode van 4 maanden van de grond te krijgen.
Graag willen wij de volgende vragen concreet beantwoord hebben, deze nemen wij mee in de beslissing:
Wat is de vereiste aanbetaling:
Hoeveel tijd zal het project in beslag nemen per fase? (Uiteraard naar schatting)
Graag ook informatie over de expertise en het aantal jaren actief van het bedrijf. We horen graag van u.