Opdracht ID: 32626
Budget: € 2000 tot € 2500
Geplaatst: 02-01-2018
Reacties: 9
Locatie: Utrecht, Utrecht
Laatst gewijzigd: 06-01-2018
Status: Gesloten
Beste freelancers,
Wij zijn een website aan het ontwikkelen dat fungeert als marktplaats voor huurders en verhuurders van woningen met als doel om er overdag te vergaderen. Er is een begin gemaakt met het Listable thema van Wordpress en uitgebouwd met een aantal plugins, waarvan de belangrijkste: WooCommerce, WP Job Manager, Products for Job Manager en WC Bookings.
De basis van de website wordt gevormd door de listings die verhuurders kunnen toevoegen. Deze listings bevatten bookable products met daarin gekoppeld een beschikbaarheidskalender. Huurders kunnen zoeken op deze listings en kunnen de gekoppelde producten (qua inhoud 1 op 1 hetzelfde als de listingdetails) boeken.
Op dit moment is de website voor een groot deel geconfigureerd met Wordpress, maar er is nog wat maatwerk nodig voordat de website live kan. Dit maatwerk zit in de volgende categorieën:
* (Uit)bouwen van dashboard voor huurders en verhuurders
* GUI / layout
* Navigatie
* Configureren van (e-mail) templates
* Een paar overige zaken
De invulling van deze categorieën is hieronder verder gespecificeerd. Los daarvan hebben we een wat overzichtelijker document beschikbaar. Bij serieuze interesse kunnen we dit in een later stadium delen.
Onze vraag:
Graag ontvangen we een offerte om het beschreven maatwerk te ontwikkelen, opgesplitst per categorie. Vooralsnog kunt u de categorie Overig buiten beschouwing laten. Bij serieuze interesse komen we graag in contact om het maatwerk in meer detail te bespreken.
Ons budget:
2.000 - 2.500 euro (waar zaken makkelijk over te dragen zijn met korte uitleg horen wij dat graag)
----------------------------------------------------------------------------
Uitleg Dashboard
Zowel de huurder als de verhuurder heeft een dashboard nodig om zijn/haar gegevens in te zien. De huidige website kent al een dashboard, namelijk de [my-account] pagina van WooCommerce.
De volgende tabs moeten beschikbaar zijn in het beoogde dashboard:
• Profiel (rol (huurder/verhuurder), gebruikersnaam, voornaam, achternaam, bedrijfsnaam (alleen huurder), BTW nummer, adres (hoeft niet hetzelfde te zijn als het adres van de listing die hij/zij plaatst), IBAN (alleen bij verhuurder), profielfoto (optioneel), e-mail, telefoon (optioneel, wordt niet openbaar gemaakt).
o Wijzig wachtwoord (staat nu onder ‘Accountgegevens’)
o Uitloggen
• Aanvragen (lijkt erg veel op bestellingen) (ID, titel, naam huurder, naam verhuurder, aanvraagdatum, starttijd, eindtijd, prijs, status, acties)
• Reserveringen (lijkt erg veel op boekingen) (ID, titel, naam huurder, naam verhuurder, aanvraagdatum, starttijd, eindtijd, prijs, status, acties)
• Favorieten (alleen voor huurders, [my bookmarks] pagina)
• Mijn vergaderruimte(s) (alleen voor verhuurders, [job_dashboard] pagina) (Titel, adres, plaatsingsdatum, acties/knoppen: bewerk & verwijder)
Boekingsproces: Op het moment dat een huurder de beschikbaarheid van een vergaderlocatie aanvraagt bij een verhuurder gaat het boekingsproces lopen. Iedere actie (via een knop) van een huurder of verhuurder (bevestigen, afwijzen, annuleren, betalen, etc.) triggert een notificatie e-mail naar 1 of meerdere personen (huurder, verhuurder, admin) en een statuswijziging op een aanvraag of reservering op het dashboard van zowel de huurder als verhuurder. Het uitgangspunt is dat iedere actie van de huurder of verhuurder plaatsvindt op de website, dus iedere e-mail moet doorlinken naar het dashboard van de website. In Bijlage A staat de procesflow van dit boekingsproces, inclusief statussen, beschikbare knoppen en e-mail notificaties.
Facturen: Zodra de huurder betaald heeft, komt er een knop bij op zijn/haar dashboard bij de desbetreffende reservering: “Download factuur” (deze staat nu bij bestellingen). Deze factuur hangt ook aan de e-mail die wordt verstuurd ter bevestiging van de betaling.
Op de dag na de vergadering van de desbetreffende reservering gaat er een e-mail naar de verhuurder met daarbij een afrekening. Deze afrekening is ook te downloaden op het dashboard van de verhuurder onder ‘Download afrekening’.
Registratie: Bij het registreren op de website via ‘Inloggen’ geeft de gebruiker direct aan of hij/zij een huurder of verhuurder is , hij/zij geeft zijn/haar gebruikersnaam op en e-mail. In de e-mail staat een link naar de website om het paswoord in te stellen. Zodra dat gebeurd is logt de gebruiker in en wordt hij/zij doorverwezen naar de profielpagina van het dashboard (zie boven). Hier zijn de gebruikersnaam en e-mail al ingevuld. Pas als de rest van de verplichte velden zijn ingevuld kan hij/zij aan de slag. Onderaan de profielpagina bevindt zich de knop ‘Zoek naar vergaderlocaties’ (voor huurders) of de knop ‘Voeg woning toe’ (voor verhuurders). De bijbehorende procesflow inclusief e-mail notificaties staat in Bijlage B.
GUI
Over de hele website is er aantal lay-out zaken dat aangepast dient te worden. Hieronder een overzicht:
• Alles moet worden vertaald naar het Nederlands. Graag aangeven hoe dit makkelijk kan, zodat we dit zelf kunnen doen.
• Bij het selecteren van een tijdvak bij het maken van een reservering: ‘tijd’ veranderen door ‘starttijd’.
• Kostenelementen (met name BTW) juist weergeven op afrekenpagina (en op factuur).
• Category icons juiste lay-out meegeven, zoals in Listable demo (dus: juiste kleur, formaat en responsive).
• Spotlights op startpagina uitlijnen (4x1 of 2x2).
• Voeg foto en korte omschrijving toe van verhuurder per listing (net boven contactformulier).
• Verwijder zoekveld ‘What are you looking for’ bovenaan pagina.
• Verwijder ‘Website’, ‘Twitter’ en ‘Telefoon’ op ‘Woning toevoegen’ pagina.
• “vanaf” vervangen door “uurprijs” bij tonen van listings op zoekpagina.
Navigatie
Het moet voor een gebruiker logisch en intuïtief duidelijk zijn waar hij/zij naar toe moet. Hieronder een aantal aanpassingen die gedaan moeten worden:
• Bij het aanvragen van beschikbaarheid ontstaat er een melding onderaan het scherm: “Ga naar winkelwagen”. Deze is niet direct zichtbaar omdat er een nieuwe pagina wordt geopend “Bedankt voor de aanvraag”. Maar als de gebruiker teruggaat naar de betreffende listing ziet hij/zij de melding onderaan in het scherm. Deze melding mag verwijderd worden. In algemene zin moeten alle verwijzingen naar winkelwagen of winkel verwijderd worden. Een winkel van producten bestaat niet, alleen de lijst van listings (met daarop bookable producten). Het tussenstation ‘winkelwagen’ gebruiken we niet, nadat een aanvraag bevestigd is moet er direct afgerekend kunnen worden (checkout pagina).
• Op startpagina: zoekradius kunnen invullen of werken met default zoekradius op achtergrond. (nu zit er geen filter op als je een locatie invult, je krijgt alles te zien).
• Knop “Ga winkelen” verwijderen als er nog geen aanvragen zijn.
Templates
Er moeten behoorlijk wat e-mails verstuurd worden en facturen worden opgemaakt. Hiervoor zijn templates nodig. Graag horen we hoe we het beste input kunnen aanleveren van al deze templates. Mocht het mogelijk zijn, kunnen we ze zelfs in HTML zetten zodat het alleen nog op de juiste plek op de server hoeft. In Bijlage C een voorbeeldtemplate.
Overig
Een aantal overige zaken die nog gedaan moeten worden, maar voor nu even buiten beschouwing:
• De bookmarks plugin van WP Job manager is geïnstalleerd en geactiveerd maar doet het niet naar behoren.
• (Versleuteld) contact tussen huurder en verhuurder via contactformulier op listing.
• Betaalmodule (Mollie) koppelen aan afrekenpagina, inclusief pagina “Betaling geslaagd” en pagina “Betaling mislukt”.
• Een scherpe blik op enige belemmerende of alarmerende PHP notices of errors.