Sorry, u werkt met Internet Explorer 7 of ouder. Hoofdkraan.nl ondersteunt dit niet. Download gratis de nieuwste versie van Internet Explorer.
  1. Alle opdrachten >
  2. Websites & Applicaties >
  3. WordPress
Heb je een soortgelijke klus?
Plaats een opdracht
Ben je een freelancer?
Reageer op opdracht

Afrondend Maatwerk voor Wordpress Website

Opdracht ID: 32626

Budget: € 2000 tot € 2500
Geplaatst: 02-01-2018
Reacties: 9
Locatie: Utrecht, Utrecht
Laatst gewijzigd: 06-01-2018
Status: Gesloten
Heb je een soortgelijke klus?
Plaats een opdracht
Ben je een freelancer?
Reageer op opdracht
Beste freelancers,

Wij zijn een website aan het ontwikkelen dat fungeert als marktplaats voor huurders en verhuurders van woningen met als doel om er overdag te vergaderen. Er is een begin gemaakt met het Listable thema van Wordpress en uitgebouwd met een aantal plugins, waarvan de belangrijkste: WooCommerce, WP Job Manager, Products for Job Manager en WC Bookings.
De basis van de website wordt gevormd door de listings die verhuurders kunnen toevoegen. Deze listings bevatten bookable products met daarin gekoppeld een beschikbaarheidskalender. Huurders kunnen zoeken op deze listings en kunnen de gekoppelde producten (qua inhoud 1 op 1 hetzelfde als de listingdetails) boeken.

Op dit moment is de website voor een groot deel geconfigureerd met Wordpress, maar er is nog wat maatwerk nodig voordat de website live kan. Dit maatwerk zit in de volgende categorieën:
* (Uit)bouwen van dashboard voor huurders en verhuurders
* GUI / layout
* Navigatie
* Configureren van (e-mail) templates
* Een paar overige zaken

De invulling van deze categorieën is hieronder verder gespecificeerd. Los daarvan hebben we een wat overzichtelijker document beschikbaar. Bij serieuze interesse kunnen we dit in een later stadium delen.

Onze vraag:
Graag ontvangen we een offerte om het beschreven maatwerk te ontwikkelen, opgesplitst per categorie. Vooralsnog kunt u de categorie Overig buiten beschouwing laten. Bij serieuze interesse komen we graag in contact om het maatwerk in meer detail te bespreken.

Ons budget:
2.000 - 2.500 euro (waar zaken makkelijk over te dragen zijn met korte uitleg horen wij dat graag)

----------------------------------------------------------------------------

Uitleg Dashboard

Zowel de huurder als de verhuurder heeft een dashboard nodig om zijn/haar gegevens in te zien. De huidige website kent al een dashboard, namelijk de [my-account] pagina van WooCommerce. 

De volgende tabs moeten beschikbaar zijn in het beoogde dashboard:
• Profiel (rol (huurder/verhuurder), gebruikersnaam, voornaam, achternaam, bedrijfsnaam (alleen huurder), BTW nummer, adres (hoeft niet hetzelfde te zijn als het adres van de listing die hij/zij plaatst), IBAN (alleen bij verhuurder), profielfoto (optioneel), e-mail, telefoon (optioneel, wordt niet openbaar gemaakt).
o Wijzig wachtwoord (staat nu onder ‘Accountgegevens’)
o Uitloggen
• Aanvragen (lijkt erg veel op bestellingen) (ID, titel, naam huurder, naam verhuurder, aanvraagdatum, starttijd, eindtijd, prijs, status, acties)
• Reserveringen (lijkt erg veel op boekingen) (ID, titel, naam huurder, naam verhuurder, aanvraagdatum, starttijd, eindtijd, prijs, status, acties)
• Favorieten (alleen voor huurders, [my bookmarks] pagina)
• Mijn vergaderruimte(s) (alleen voor verhuurders, [job_dashboard] pagina) (Titel, adres, plaatsingsdatum, acties/knoppen: bewerk & verwijder)

Boekingsproces: Op het moment dat een huurder de beschikbaarheid van een vergaderlocatie aanvraagt bij een verhuurder gaat het boekingsproces lopen. Iedere actie (via een knop) van een huurder of verhuurder (bevestigen, afwijzen, annuleren, betalen, etc.) triggert een notificatie e-mail naar 1 of meerdere personen (huurder, verhuurder, admin) en een statuswijziging op een aanvraag of reservering op het dashboard van zowel de huurder als verhuurder. Het uitgangspunt is dat iedere actie van de huurder of verhuurder plaatsvindt op de website, dus iedere e-mail moet doorlinken naar het dashboard van de website. In Bijlage A staat de procesflow van dit boekingsproces, inclusief statussen, beschikbare knoppen en e-mail notificaties.

Facturen: Zodra de huurder betaald heeft, komt er een knop bij op zijn/haar dashboard bij de desbetreffende reservering: “Download factuur” (deze staat nu bij bestellingen). Deze factuur hangt ook aan de e-mail die wordt verstuurd ter bevestiging van de betaling.
Op de dag na de vergadering van de desbetreffende reservering gaat er een e-mail naar de verhuurder met daarbij een afrekening. Deze afrekening is ook te downloaden op het dashboard van de verhuurder onder ‘Download afrekening’.

Registratie: Bij het registreren op de website via ‘Inloggen’ geeft de gebruiker direct aan of hij/zij een huurder of verhuurder is , hij/zij geeft zijn/haar gebruikersnaam op en e-mail. In de e-mail staat een link naar de website om het paswoord in te stellen. Zodra dat gebeurd is logt de gebruiker in en wordt hij/zij doorverwezen naar de profielpagina van het dashboard (zie boven). Hier zijn de gebruikersnaam en e-mail al ingevuld. Pas als de rest van de verplichte velden zijn ingevuld kan hij/zij aan de slag. Onderaan de profielpagina bevindt zich de knop ‘Zoek naar vergaderlocaties’ (voor huurders) of de knop ‘Voeg woning toe’ (voor verhuurders). De bijbehorende procesflow inclusief e-mail notificaties staat in Bijlage B.


GUI

Over de hele website is er aantal lay-out zaken dat aangepast dient te worden. Hieronder een overzicht:
• Alles moet worden vertaald naar het Nederlands. Graag aangeven hoe dit makkelijk kan, zodat we dit zelf kunnen doen.
• Bij het selecteren van een tijdvak bij het maken van een reservering: ‘tijd’ veranderen door ‘starttijd’.
• Kostenelementen (met name BTW) juist weergeven op afrekenpagina (en op factuur).
• Category icons juiste lay-out meegeven, zoals in Listable demo (dus: juiste kleur, formaat en responsive).
• Spotlights op startpagina uitlijnen (4x1 of 2x2).
• Voeg foto en korte omschrijving toe van verhuurder per listing (net boven contactformulier).
• Verwijder zoekveld ‘What are you looking for’ bovenaan pagina.
• Verwijder ‘Website’, ‘Twitter’ en ‘Telefoon’ op ‘Woning toevoegen’ pagina.
• “vanaf” vervangen door “uurprijs” bij tonen van listings op zoekpagina.


Navigatie

Het moet voor een gebruiker logisch en intuïtief duidelijk zijn waar hij/zij naar toe moet. Hieronder een aantal aanpassingen die gedaan moeten worden:
• Bij het aanvragen van beschikbaarheid ontstaat er een melding onderaan het scherm: “Ga naar winkelwagen”. Deze is niet direct zichtbaar omdat er een nieuwe pagina wordt geopend “Bedankt voor de aanvraag”. Maar als de gebruiker teruggaat naar de betreffende listing ziet hij/zij de melding onderaan in het scherm. Deze melding mag verwijderd worden. In algemene zin moeten alle verwijzingen naar winkelwagen of winkel verwijderd worden. Een winkel van producten bestaat niet, alleen de lijst van listings (met daarop bookable producten). Het tussenstation ‘winkelwagen’ gebruiken we niet, nadat een aanvraag bevestigd is moet er direct afgerekend kunnen worden (checkout pagina).
• Op startpagina: zoekradius kunnen invullen of werken met default zoekradius op achtergrond. (nu zit er geen filter op als je een locatie invult, je krijgt alles te zien).
• Knop “Ga winkelen” verwijderen als er nog geen aanvragen zijn.


Templates

Er moeten behoorlijk wat e-mails verstuurd worden en facturen worden opgemaakt. Hiervoor zijn templates nodig. Graag horen we hoe we het beste input kunnen aanleveren van al deze templates. Mocht het mogelijk zijn, kunnen we ze zelfs in HTML zetten zodat het alleen nog op de juiste plek op de server hoeft. In Bijlage C een voorbeeldtemplate.


Overig

Een aantal overige zaken die nog gedaan moeten worden, maar voor nu even buiten beschouwing:
• De bookmarks plugin van WP Job manager is geïnstalleerd en geactiveerd maar doet het niet naar behoren.
• (Versleuteld) contact tussen huurder en verhuurder via contactformulier op listing.
• Betaalmodule (Mollie) koppelen aan afrekenpagina, inclusief pagina “Betaling geslaagd” en pagina “Betaling mislukt”.
• Een scherpe blik op enige belemmerende of alarmerende PHP notices of errors.

Wordpress freelancers die hebben gereageerd (9)

Manolito
Manolito
02-01-2018
6 referenties
Gemiddelde score
9.7
Peter
Peter
02-01-2018
6 referenties
Gemiddelde score
9.9
Lonneke
Lonneke
02-01-2018
18 referenties
Gemiddelde score
9.4
Joan
Joan
02-01-2018
3 referenties
Gemiddelde score
8.7
Jasper
Jasper
02-01-2018
1 referenties
Gemiddelde score
10
Egbert
Egbert
02-01-2018
1 referenties
Gemiddelde score
6
Danny
Danny
02-01-2018
10 referenties
Gemiddelde score
7.8
Marielle
Marielle
02-01-2018
2 referenties
Gemiddelde score
9.8
Jeroen
Jeroen
02-01-2018
2 referenties
Gemiddelde score
10
Toon meer reacties

Freelance Wordpress opdrachten

WordPress plugin developer gezocht

Geplaatst: 14 nov
Hallo, Ik ben opzoek naar een WordPress plugin developer. Ik heb een plugin die ik graag aan wil passen. Ik heb ook een bestaand voorbeeld van iemand die dezelfde plugin heeft aangepast. Graag je gegevens achterlaten zodat we contact met elkaar kunnen hebben, pas dan kun je een prijs maken omdat ik eerst moet laten zien wat er moet gebeuren. Ervaring met het aanpassen van bestaande plugins is een…

eigen php code integreren in Wordpress

Geplaatst: 28 okt
Ik heb raw php code geschreven voor een quiz waarin iemand 10 vragen beantwoord en dan direct een aanbeveling ontvangt (koppeling via databases in phpmyadmin). Enkel lukt het nu niet om deze php code werkend in een wordpress thema te krijgen.  Wie gaat deze uitdaging aan? Aanvullende vragen: Website mag op basis van template worden ontwikkeld.: Ja Bestaande website moet worden vernieuwd.: Nee…

Vormgeven kleurrijke Wordpress/Elementor website

Geplaatst: 14 nov
Ik ben op zoek naar een freelancer die een Wordpress website (met Elementor) kan maken op basis van de vormgeving van de nieuwe bedrijfswagen (illustrator bestand) - en de huidige website (geen wordpress). Aanvullende vragen: Website mag op basis van template worden ontwikkeld.: Ja Bestaande website moet worden vernieuwd.: Ja Domeinnaam en webhosting is niet vereist.: Ja De mogelijkheid voor een blog…

Wordpress website optimaliseren

Geplaatst: 13 nov
Wordpress website optimaliseren en verhuizing afmaken tussen siteground en transip

Op zoek naar creatieve website bouwer die werkt met wordpres

Geplaatst: 5 nov
Hoi Karsten, Ik ben een beginnend essentie coach. Dat wil zeggen, de coach ruimte is klaar, de opleiding is af, en ik wil graag aan de slag. IVM weinig budget zelf begonnen met een website maken met behulp van word press. In de basis staat het al aardig maar heb een professional nodig om de site af te maken. Met af bedoel ik dat het een goed visite kaartje is waarop mensen mij gemakkelijk kunnen vinden…

opzetten van eenvoudige website , liefst op Strato en zsm

Geplaatst: 28 okt
Graag opzetten van een eenvoudige, aantrekkelijke, overzichtelijke website met niet meer dan 5 of 6 bladzijden die ik zelf evt. of periodiek kan aanpassen. Liefst op of mbv Strato, waar de domeinnaam is geregistreerd en ook andere websites van mij lopen. Eén bladzijde moet een opgave/registratieformulier zijn. Als het volgende week kan, zou dat mooi zijn. Aanvullende vragen: Website mag op…

Designen Stukadoors website en evt webshop shopify

Geplaatst: 18 okt
Een stukadoors website bouwen met goed seo tekst leveren, Blog, Linkbuilding, email - whatsapp optie en auto offerte systeem die direct m2 prijs berekent erin voor de klant. Huidige website niet tevreden en moet weg. De concurrentie is hierin hoog op google. Layout kleuren veelal aanpassen naar een licht oranje kleuren etc. Ik kan vergelijkbare websites van anders stukadoorsbedrijven laten zien voor…
Toon meer
×
Heb je een soortgelijke klus?
Plaats een opdracht
Ben je een freelancer?
Reageer op opdracht