Backoffice IBM / Tandem Operator LET OP! SLUITINGSDATUM VOOR DEZE AANVRAAG IS 20-8
Opdracht ID: 1598
Budget: € 5 tot € 150 p.u.
Geplaatst: 19-08-2010
Reacties: 0
Locatie: Zeist, Utrecht
Laatst gewijzigd: 20-08-2010
Status: Gesloten
Wij zoeken naar een Backoffice IBM / Tandem Operator .
Doel van de functie:
Het 7x24 uur bewaken, bedienen en fysiek beheren van meerdere informatiesystemen en/of bijbehorende documentatie en procedures opdat de beschikbaarheid voor de gebruiker wordt gewaarborgd.
Resultaatgebieden:
- Het uitvoeren c.q. implementeren van changes waardoor de IT-infrastructuur weer correct kan draaien.
- Het in verband brengen van planningen (batch) ( Tandem, z\OS, Unix, NT en Netwerk) met elkaar, zodat ketens goed bewaakt kunnen worden.
- Het stoppen en starten van systemen en subsystemen op verzoek van de systeemeigenaar.
- Het correct en zorgvuldige registreren en afsluiten van incidenten die zelfstandig op te lossen zijn in de service management tool Peregrine.
- Het constateren, analyseren, en afhandelen van verstoringen.
- Het signaleren van mogelijkheden om systemen, processen en procedures (regelmatig toetsen handboeken, instructies) te verbeteren.
- Het bewaken binnen het platform (Tandem, z\OS, UNIX, NT) en het netwerk van aanwezige hard- en softwaresystemen en draagt zorg voor een optimale beschikbaarheid.
- Incidenten worden, volgens de afgesproken servicetijden, afgehandeld en dispatched naar het juiste specialisme / oplosgroep.
- Het tijdig en adequaat signaleren aan teamleiders en richting het management m.b.t. systeemverstoringen en planningen.
- Het optreden als coach bij de opleiding van junior Control Room medewerker.
- Geeft goede en kwalitatieve invulling aan de ACR-rol.
Onderscheidende factoren:
- Zelfstandig en onafhankelijk medewerker Control Room
- Treedt op als coach bij een junior medewerker control room (zowel Back Office als Front Office)
Gevraagde kwaliteiten:
Minimale kwalificaties
- HBO- werk- & denkniveau
- Aantoonbare ICT-ervaring
- Kennis van de Engelse taal in woord en geschrift.
- Ervaring met procesgericht werken
Benodigde competenties:
- Klantfocus (niveau 1)
- Samenwerken (niveau 1)
- Probleemanalyse (niveau 2)
- Mondelinge communicatie (niveau 2)
- Initiatief (niveau 2)
- Resultaatgerichtheid (niveau 2)
- Stressbestendigheid (niveau 1)
- Omgang met details (niveau 2)
- Plannen en organiseren (niveau 1)
Minimale eisen:
- Afgeronde MBO/HBO opleiding (Voor HBO’ers is dit een prima startfunctie).
- In het bezit van certificaat ITIL Foundation.
- Peregrine (of soortgelijk incident/change registratie tool).
- Gedegen basis z\OS opleidingen waarbij de medewerker kennis opgedaan heeft van:
- z/OS opbouw, hardware configuraties, HMC, lpar systematiek, systeem initialisatie (ipl, por), Jes2 en de meest voorkomende z/OS commands.
- System Automation (AOC); bekend zijn met SA commands, focal point en SDF.
- Sysplex (Coupling Facility); kennis van parallel sysplex, structures en couple datasets.
- OPC/ESA (ITWS); het zelfstandig kunnen inplannen van jobs, applicaties en het kunnen herstarten van jobs vanuit de errorlist.
- JCL; het kunnen lezen en interpreteren van de belangrijkste jcl-statements en utilities, het kunnen oplossen van de veel voorkomende foutcodes en abends.
- TSO/E; kennis van ISPF primairy commands, edit line commands en het kunnen omgaan met SDSF.
- Minimaal in bezit van certificaat ‘NonStop Features & Fundamentals’
- De training ‘TACL Basic Features’
Bijzonderheden:
Tarief moet ALL-IN zijn, geen toeslagen avond, nacht, weekend, feestdagen