Copywriter voor Regelmatig Nieuwe Content Gezocht
Opdracht ID: 14099
Budget: € 20 tot € 75 p.u.
Geplaatst: 14-08-2013
Reacties: 7
Locatie: 3024
Laatst gewijzigd: 15-08-2013
Status: Gesloten
Beste Professional,
Ons internetbureau lanceert maandelijks diverse online campagnes en regelmatig coörporate websites. Dit willen we wereldkundig maken en diverse stukjes tekst aan wijden op onze website. Naast cases schrijven wij artikelen en whitepapers met praktische tips. Dit willen we gaan intensiveren. Wij zullen de input leveren middels opsommingen en grove teksten, aan de copywriter de taak hier een goed lopende tekst van te maken.
Van de copywriter verwachten wij een inlevingsvermogen en basiskennis van hetgeen - online campagnes - beschreven wordt. Er moet feeling zijn met het onderwerp en begrepen worden wat de case precies inhoudt. Dan rolt er een wervelende tekst uit die aan onze verwachtingen voldoet. Copywriter met inleveringsvermogen en basiskennis online marketing
Aanpak:
- Case gaat live en wij doen verzoek tot beschrijven case
- Copywriter bepaalt hoe (lees: welke info) hij de case wil beschrijven, wel volgens vaste opbouw: Briefing, Uitwerking, Resultaat
- Copywriter stelt vragen en krijgt input
- De tekst wordt beschreven en opgeleverd
Het is belangrijk dat de copywriter de juiste tone of voice hanteert en de case feitelijk juist beschrijft. Onwaarheden in de tekst zijn absoluut niet wenselijk, vandaar dat basiskennis van digital marketing een vereiste is.
Tone of voice en achtergrond
- Wees origineel
- Beschrijf vanuit de derde persoon, niet ‘wij’-’ons’
- Cases: geen gebruik van ‘je’ of ‘u’
- Artikelen/whitepapers: gebruik van ‘je’ of ‘u’ toegestaan mits relevant
- Leg enthousiasme in de tekst, probeer de atmosfeer en uniekheid van de case over te brengen
- Beschrijf kort en bondig, houd de zinnen simpel en fijn te lezen
- Geen simpele lijst met alle eigenschappen
- Unieke tekst
- Max. aantal woorden per case: 250 - 300
- Correct gebruik van de Nederlandse taal, geen spel- en/of grammaticafouten en correct gebruik van interpunctie en spatiegebruik
- Schrijf niet vanuit een technische bril, focus op de unieke (tijdloze) meerwaarde voor de lezer
- Schrijf de teksten voor bezoekers en niet voor zoekmachines
Wat nu?
Vermoedelijk zullen we bij nader contact vragen om een gratis proefstukje te schrijven. Overtuig jij ons
in een korte motivatie dan nodigen we je uit.
Prijs:
Per tekst van 250-300 woorden vergoeden we een afgesproken prijs. Er zal ongeveer één tekst per 2 of drie weken geschreven worden. Graag vernemen we de prijs die je per tekst rekent, welke niet hoger is dan € 75,-.
Alvast bedankt.