Beste freelancers,
WIE ZIJN WIJ?
We zijn een belangrijke speler in de wereld, en in Nederland op het gebied van zorgoplossingen en de ontwikkeling en productie van geneesmiddelen. Eén van onze oplossingen betreft een online nieuwsportal die medische professionals dagelijks van relevant nieuws en bruikbare bronnen voor de dagelijkse praktijk voorziet.
Om het gebruik, en daarmee de bekendheid van dit portaal te vergroten, is de inzet van Social Media onmisbaar.
WIE ZOEKEN WIJ?
We zijn op zoek naar een enthousiaste en hands-on content manager die bij ons de komende maanden een essentiële rol gaat vervullen bij beter bekend maken van onze portals door de inzet van relevante social media kanalen.
Je zult iedere week vanuit de portal – die door ons internationale team dagelijks van nieuwe en relevante content wordt voorzien – de informatie onder de aandacht brengen op Social Media kanalen van ons bedrijf, èn mogelijk op nieuw te openen Social Media kanalen.
De eerste paar weken zul je niet alleen online content posten, maar denk samen met de Marketing Manager en de Social Media Manager mee aan het content strategie, de redactieformule en de content calender. Vanaf dan zul je deze strategie uitvoeren.
Je zult de teksten bewerken, illustraties vergaren, zelf teksten schrijven en redigeren en eventueel in te spelen op reacties uit het online veld.
Je bent goed op de hoogte van de trends op het gebied van content management. Daarnaast ben je goed in het analyseren van bezoekersgedrag en pas je hier de content op aan. Wanneer je merkt dat er behoefte is aan nieuwe vormen van content of aan andere inhoud, dan zorg jij er voor de juiste aanpassingen worden gedaan. Je bent voor de organisatie een volwaardig gesprekspartner in jouw specialisatie. Dankzij jouw bijdrage worden klanten online optimaal voorzien van de juiste informatie!
Verder herken je je in de volgende punten:
-
Je een junior content manager;
-
Je hebt de komende 3 tot 4 maanden iedere week gemiddeld 8 uur beschikbaar voor dit project. In het begin iets meer uren, aan het einde van de periode steeds minder;
-
Je vindt het geen probleem om op locatie (omgeving Amsterdam) je werkzaamheden uit te voeren;
-
Je hebt aantoonbare ervaring en/of affiniteit met het (her)schrijven van medisch gerelateerde teksten;
-
Uiteraard schrijf je volledig foutloos Nederlands;
-
Je bent handig met Social Media, begrijpt wanneer content op Social Media succesvol is en kunt werken met kanalen als Twitter, LinkedIn en foto-sharing platformen;
-
Je in eerdere jobs zelfstandig storylines uitgezet en deze uitgewerkt in een content calendar aan de hand waarvan je je dagelijkse activiteiten online plaatst.
WAT WIJ BIEDEN:
-
Een interessante werkplek (op locatie nabij Amsterdam);
-
Een klein maar dedicated team van Social Media specialisten binnen de farma-sector;
-
Een uurtarief van zo’n 40 tot 60 EUR per uur afhankelijk van je ervaring en affiniteit met het onderwerp.
Een kennismakingsgesprek op locatie, met daarbij een schrijfopdracht behoort tot de selectieprocedure.