Freelance Programmeur Gezocht (MS Access)
Opdracht ID: 10442
Budget: € 20 tot € 80 p.u.
Geplaatst: 03-10-2012
Reacties: 11
Locatie: 3824, Drenthe
Laatst gewijzigd: 15-02-2013
Status: Gesloten
Beste freelancers,
Ik zoek een programmeur, liefst uit omgeving Amersfoort, voor het het opzetten van een systeem om vanuit prijslijsten in MS Excel in combinatie met de uitkomst van technische berekeningen in een ander excel-file, automatisch een offerte in MS Word te genereren, indien nodig via MS Acces.
Het betreft ca 50 verschillende machines die elk een eigen prijslijst hebben. Deze prijslijsten staan nu in 1 excel file en zijn verdeeld over ca. 15 tabbladen. Zoals dat nu ook kan moeten de prijzen vrij zijn te wijzigen in excel en moet het mogelijk zijn om onderdelen aan te vullen in de prijslijsten. Door een "1" in te vullen achter de prijs van een onderdeel, wordt dit onderdeel meegenomen in de berekening van de totaalprijs van de machine.
De offerte zal vaak bestaan uit meer dan 1 machine en dus uit meer posities. Het moet mogelijk zijn om in dit ene Excel file, meer machines te selecteren en daarvan de totaalprijs te berekenen. Ook moet het mogelijk zijn om dan te kiezen welke positie de machine krijgt in de Word offerte. Daarnaast kan het voorkomen dat eenzelfde type machine in een offerte 2 keer wordt aangeboden omdat de tweede machine een iets andere samenstelling heeft en daardoor een andere prijs.
Om dit te kunnen berekenen, moet het mogelijk zijn om op dat moment in de betreffende tab van de Excel file, een kolom uit te breiden om zo de eerste uitvoering te laten staan en in de kolom daarnaast, de tweede uitvoering te selecteren die als een tweede positie in de Word offerte komt. Het is de bedoeling dat de excel-file als calculatie wordt bewaard en wordt opgeslagen onder de file van betreffende offerte.
De offerte bestaat uit een 3 delen :
1. een offertebrief opgebouwd uit bijvoorbeeld de volgende punten
a. Inleiding, dus een korte beschrijving van de aanleiding van de offerte. Dit kan bestaan uit een standard format met keuzemogelijkheden van tekstblokken. Het aantal te kiezen tekstblokken moet eenvoudig zijn uit te breiden. Als ik nu een nieuwe heb bedacht wil ik die in de bibliotheek kunnen opslaan.
b. Verwoorden van de klantvragen. Ook hier geldt dat dit kan bestaan uit een standard format met keuzemogelijkheden van tekstblokken. Het aantal te kiezen tekstblokken moet eenvoudig zijn uit te breiden. Als ik nu een nieuwe heb bedacht wil ik die in de bibliotheek kunnen opslaan.
c. Beantwoorden van de klantvraag met verwijzing naar ons aanbod (hierin verwijs ik naar bijlagen voor meer informatie) En ook hier geldt dat dit kan bestaan uit een standard format met keuzemogelijkheden van tekstblokken. Het aantal te kiezen tekstblokken moet eenvoudig zijn uit te breiden. Als ik nu een nieuwe heb bedacht wil ik die in de bibliotheek kunnen opslaan.
d. De globale prijsopbouw van de offerte. Dit moet automatisch voortkomen uit de Excel prijslijsten
e. Een slotwoord. Ook hier geldt weer dat dit kan bestaan uit een standard format met keuzemogelijkheden van tekstblokken. Het aantal te kiezen tekstblokken moet eenvoudig zijn uit te breiden. Als ik nu een nieuwe heb bedacht wil ik die in de bibliotheek kunnen opslaan.
2. Technische specificatie van de machine(s) met positienummers. Dit mag een bijlage zijn, een apart document los van de offertebrief. De opbouw hiervan en de complete tekst moet automatisch voortkomen uit de Excel prijslijsten in combinatie met de technische berekening in een ander excel-file.
3. Bijlagen. Dit zijn dan de verkoopvoorwaarden, brochures van de machines of tekeningen daarvan; alles vrij te kiezen. De brochures zijn eventueel ook te downloaden van de website van de fabrikant. Misschien met een Link verwijzen?
BELANGRIJK: in de offerte dient de tekst volledig uitgelijnd te zijn. Niet dat de tekstregels verschuiven of dat halverwege een zin onderbroken is en op de volgende regel verder gaat. de layout moet 100% in orde zijn.
Zoals het er nu op lijkt zal het project medio eind oktober / november starten.
Tijdens uitvoering van de opdracht lijkt het me belangrijk dat we goed contact houden over de voortgang en eventueel ruggespraak aan tafel.
Ik hoor van jullie!