Functioneel beheerder
Opdracht ID: 512
Budget: € 50 tot € 5000
Geplaatst: 18-04-2010
Reacties: 1
Locatie: Amsterdam, Noord-Holland
Laatst gewijzigd: 21-04-2010
Status: Gesloten
Start: 01-05-2010 Verwacht einde: 01-11-2010 Wij zoeken een enthousiaste Functioneel Beheerder die als een spin in het web gaat fungeren binnen onze organisatie. Het moet iemand zijn die een de brug kan slaan tussen de eindgebruikers van de applicaties in ons nieuwe kantorennetwerk en de IT-organisatie. Spreek je de taal van de eindgebruiker en heb je affiniteit met IT dan moet je zeker verder lezen!
Change management
• vertaalt beleid(swijzigingen) en aangevraagde autorisaties in aanpassingen
• signaleert, analyseert en beoordeelt relevantie, bruikbaarheid en impact/wenselijkheid van verzoeken op basis van de samenhang tussen de systemen, overlegt hierover met medewerkers, staf, OIB en externe leveranciers.
• stelt de acceptatiecriteria vanuit beheeroogpunt op t.a.v. vernieuwingen of wijzigingen van systemen
• beoordeelt documentatie vanuit ICT zoals plannen van aanpak, definitiestudies, functioneel ontwerpen etc
• beoordeelt systeemwijzigingen op juistheid en volledigheid en toetst deze aan het beleid
• bewaakt en beoordeelt impactanalyses
• stelt op, onderhoudt en valideert (non-) functionele specificaties
• adviseert m.b.t. informatievoorziening en informatiemanagement:
• Onderhoudt (administratieve) procedures (werkinstructies, procedurebeschrijvingen)
• Organiseert en of coördineert stand-by, spoed- en technisch onderhoud
• neemt deel aan projecten, tests en implementatie van (aangepaste) systemen danwel treedt namens de hoofdafdeling op als gedelegeerd opdrachtgever
• draagt zorg voor het tijdig doen oplossen van de issues op de A/O-scan
Incident- en escalatie-management (7x24 uur)
• geeft voorlichting en ondersteuning over de functionaliteit van de systemen en de gegevensbestanden en het doelmatig gebruik van de apparatuur en programmatuur
• adviseert bij verstoringen over oplossingsrichting en stemt dit af met de leverancier (technisch- en applicatief beheer) en management
• informeert gebruikers en management tijdig over systeemwijzigingen en verstoringen
• doet voorstellen om voor eigen (of meerdere) hoofdafdeling(en) de voortgang/continuiteit van de processen te garanderen
• bewaakt actief de voortgang van het oplossen van ernstige productieverstoringen en is hiervoor eerste aanspreekpunt voor zowel oplosorganisatie als management
• Bij ernstige verstoringen aanspreekpunt/meldpunt voor incidenten, lost zelfstandig incidenten op, schakelt oplosorganisatie in, bewaakt voortgang en escaleert indien noodzakelijk.
Problem management
• analyseert en classificeert problemen en of geef opdracht tot onderzoek
• draagt oplossingsmogelijkheden aan en of accordeert keuzes
Quality assurance
• stelt test -plan, -draaiboek en -strategie op van de GAT en voert risicoanalyse uit
• organiseert en of coordineert acceptatietesten
• Analyseert en rapporteert ten aanzien van testresultaten aan de gebruikers- ontwikkel- en exploitatieorganisatie
Algemeen
• Draagt zorg voor de inrichting en het beheer van kanaalgerelateerde (back-office) processen Aanbieden met CV, motivatie en tarief (maximaal € 35,00).