Beste freelancers,
Met mijn bureau help ik bedrijven vanaf paid media (voornamelijk Facebook en Adwords) te komen tot danwel de lead danwel de verkoop (afhankelijk van het type bedrijf van onze klanten).
Inzicht in wat we doen en of dat werkt is natuurlijk van cruciaal belang. Voor ons om ons werk te sturen maar ook natuurlijk om bij de klant hard te maken wat we doen en ze als klant te houden. Om onze toegevoegde waarde aan ze duidelijk te maken. En om onze dienstverlening uit te breiden. Wat we uiteindelijk doen is 'op basis van data optimaliseren van de klantwaarde'.
Om daar te komen, moeten we allereerst natuurlijk een hoop data verzamelen. In eerste instantie doen we dat door Google Analytics en de Facebook pixel te installeren. Allemaal via Google Tag Manager. Is de boel geínstalleerd dan gaan we dieper de data in en willen we precies weten welke advertenties en advertentie sets werken. En inzicht in de reis van de klant langs verschillende apparaten en advertenties. Juiste attributie en bijdrage van de advertenties is zo wel een dingetje.
Omdat we data van verschillende plaatsen halen is het van belang deze duidelijke te presenteren. Voor ons maar ook voor de klant. Google Analytics heeft daarin zijn beperkingen. Vandaar dat we alle in Google Data Studio willen krijgen. Dynamisch bevraagbaar.
Daarnaast doen we ook Conversion Rate Optimization voor geselecteerde klanten. Dus een hele hoop meten en weten.
Gezien het bovenstaande hebben wij een nog specialist nodig die thuis is in zowel Tag Manager als Analytics als het Facebook Pixel als Data Studio. Je werkt in een klein team van nog twee data analisten en bent verder omgeven door designers, copy writers en ikzelf als campagne strateeg.
We op zoek naar iemand met de volgende specialismen:
- Google Tag Manager: Niet alleen ben je in staat een standaard opzet te maken voor analytics op de website maar voor allerlei custom informatie en conversie gebeurtenissen opzetten via GTM draai je je hand niet om.
- In de combinatie Analytics en Pixel weet je data te achterhalen die ons tot op het advertentie en ad set niveau laten zien waar de winnaars en verliezers zitten.
- Je bent in staat in overleg door de data te gaan, deze te filteren en een Data Studio Dashboard te maken dat in één oogopslag die gegevens laat zien die nodig zijn voor het maken van beslissingen in lopende campagnes.
Het is onze sterke wens om tot een langdurige samenwerking te komen. Onze klanten bevinden zich zowel in Nederland als daarbuiten.
Vergoeding en planning werkzaamheden in overleg.
Ik zie graag een reactie tegemoet.