Beste freelancers,
Wij geloven dat alle ondernemingen succesvoller zijn - en hun klanten gelukkiger - als ze de klant centraal stellen. Wij helpen je met een 360° aanpak om je klanten beter te begrijpen, op basis hiervan relevante klantproposities te ontwikkelen en je klanten een optimale customer experience te laten ervaren. Wij gaan verder dan alleen advies en helpen je ook met praktische handjes, slimme tools en services.
De basis van het Klantwaardemodel
Het gaat om een printversie/hand-out van ons Klantwaardemodel (er kan dus eventueel iets uitklappen o.i.d.). Het model sluit aan bij onze dienstverlening. Het gaat om de 360° aanpak, die is opgesplitst in 4 evenwaardige pijlers:
- Begrijpen
- Beogen
- Bieden
- Betrekken
Onder ieder van deze vier pijlers, vallen drie subcategorieën met een bijbehorend actiepunt:
- Begrijpen
- Beluisteren - Voice of the customer
- Bekijken - Klantgedrag monitor
- Beraden - Data-analyse
- Beogen
- Bepalen - Klantwaarde strategie
- Beloven - Klantproposities
- Beschrijven - Customer experience design
- Bieden
- Beramen - Roadmap voor realisatie
- Bouwen - realisatie benodigde veranderingen
- Bezielen - Inbedding in de organisatie
- Betrekken
- Binnenhalen - Acquisitie en verkoop
- Bedienen - Klantbediening
- Binden - Relatiemanagement en service
Door het gehele model heen, is ‘relevantie’ een begrip dat moet doorschemeren.
Uitleg bij het Klantwaardemodel, achter de à
De uitleg moet ook een plek krijgen in het model, zodat het voor de lezer ook duidelijk is zonder mondelinge uitleg.
- Begrijpen à Begrijp wat je doelgroep wil, wat ze drijft en waar de kansen liggen.
- Beluisteren - Voice of the customer à Diepgravend klantonderzoek naar het ‘waarom’ van de behoeften en motivaties.
- Bekijken - Klantgedrag monitor à Registreren van klantgedrag en signaleren van kansen.
- Beraden - Data-analyse à Analyseren van alle klantdata om conclusies te trekken.
- Beogen à Ontwikkel relevante klantproposities waarmee je optimaal voorziet in de behoeften van je klanten.
- Bepalen - Klantwaarde strategie à Ambities, doelen, keuzes en klantgerichte strategie.
- Beloven - Klantproposities à Onderscheidende en waardevolle klantproposities.
- Beschrijven - Customer experience design à Customer Experience design waarmee je waardevolle klantervaringen wilt bieden.
- Bieden à Realiseer relevante product / service ervaringen die de behoeften van klanten (hun jobs-to-be-done) optimaal vervullen tegen zo laag mogelijke kosten.
- Beramen - Roadmap voor realisatie à Het klantbedieningsmodel waarmee je alle customer experience designs bij elkaar brengt in een efficiënt samenspel van processen, technologie en organisatie.
- Bouwen - realisatie benodigde veranderingen à Inrichten en optimaliseren van je processen, technologische infrastructuur en organisatie in lijn met het klantbedieningsmodel.
- Bezielen - Inbedding in de organisatie à Inregelen dat alle werknemers en externe partijen zich gedragen zoals nodig is voor een optimale klantervaring.
- Betrekken à Realiseer een relevante customer experience om klanten succesvol binnen te halen, optimaal te bedienen en duurzaam aan je te binden.
- Binnenhalen - Acquisitie en verkoop à Acquireren van nieuwe klanten en verkopen van producten en diensten.
- Bedienen - Klantbediening à Het optimaal bedienen van de klant en communiceren met de klant.
- Binden - Relatiemanagement en service à Ontwikkelen, onderhouden en optimaliseren van klantrelaties, stimuleren van customer engagement en activeren van klantambassadeurs.
Eigen schets
Zelf hebben we al een schets gemaakt van dit model, maar we vinden het onoverzichtelijk en te onduidelijk; het wijst zich niet vanzelf. Daarom is de designvraag: ontwikkel een vorm waarin ons model overzichtelijk is, leesbaar en ook zonder uitleg duidelijk is.
Huisstijl en oplevering:
Primaire kleuren
Blauw/paars: R069/G081/B127
Roze: R255/G040/B090
Steunkleuren
Geel: R255/G192/B000
Groen: R146/G208/B080
Blauw: R000/G176/B240
Paars: R147/G106/B250
Grijs: R127/G127/B127
Typografie
Font: Franklin Gothic Book 28
Tekstkleur: een van de primaire kleuren, of grijs: R064/G064/B064
Formaat
Zowel een printklaar bestand als een gelaagde en goed gestructureerde AI of PSD file (aanpasbaar).
Heb je interesse en kan je ons helpen, dan zien wij graag een reactie met ervaring tegemoet. Wij kunnen je dan voorzien van een model zoals wij die tot nu toe hebben.