ICT Projectleider Regelhulp
Opdracht ID: 1522
Budget: € 0 tot € 0
Geplaatst: 12-08-2010
Reacties: 0
Locatie: Den Haag, Zuid-Holland
Laatst gewijzigd: 16-08-2010
Status: Gesloten
Wij zoeken naar een ICT Projectleider Regelhulp.
Inzet: 32 uur per week.
Achtergrond:
Cliënten met een meervoudige hulpvraag worden geconfronteerd met verschillende wettelijke regelingen en verschillende uitvoerende organisaties. In de praktijk van alledag betekent het voor cliénten die een hulpvraag hebben op de terreinen werk, inkomen en zorg, dat zij zich een weg moeten zoeken. Om de administratieve lasten voor de burger te verminderen die hiermee gepaard gaan, is Regelhulp in het leven geroepen.
Op www.regelhulp.nl vinden gehandicapten, chronisch zieken en ouderen informatie over belangrijke voorzieningen in de zorg en sociale zekerheid. Bovendien kunnen zij via deze website met één formulier meerdere voorzieningen tegelijk aanvragen bij de uitvoeringsorganisaties CIZ, UWV en UWV WERKbedrijf.
Rolbeschrijving:
In verband met het vertrek van de huidige ICT-projectleider zijn wij voor het programma Regelhulp op zoek naar vervanging. De projectleider is verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van Regelhulp.
Opleiding:
Minimaal HBO+ werk- en denkniveau.
Activiteiten/resultaatgebieden:
- Aansturing van applicatiebeheer en bouwteam.
- Bijhouden voortgang van de realisatie en zorgen voor de haalbaarheid van de releasekalender en het verzorgen van de daarbij behorende rapportages.
- Opzetten van de (detail)planning voor de doorontwikkeling van Regelhulp.
- Opzetten van diverse pilots met ketenpartijen op het gebied van e-overheid.
- Bewaken van afspraken en procedures voor het wijzigingenbeheer.
- Bewaken van afspraken en procedures voor releases.
- Aansturen van testwerkzaamheden.
- Overleg met ketenpartners over de beoogde realisatie en opzetten van acceptatiecriteria.
Kennis en vaardigheden:
- Minimaal 5 jaar relevante ervaring als ICT-projectleider binnen de overheid en specifieker in de sectoren zorg of sociale zekerheid.
- Kennis van en ervaring met ICT-ontwikkeling, implementatie en beheer.
- Kennis van ITIL, ASL, Prince2 en Agile.
- Projecten uitgevoerd bij één of meer van de volgende organisaties: CIZ, CWI, UWV, BKWI, CP-ICT, SZW, VWS, SVB of ICTU.
- Ervaring met het werken in samenwerkingsverbanden van verschillende overheidsorganisaties.
- Bij voorkeur ervaring met het ontwikkelen van overheidsportalen.
- Ervaring met SOA-architectuur.
- Ervaring met standaarden & gegevensuitwisseling tussen verschillende (overheids)organisaties.
- Kennis / ervaring met Web2.0 technologie (mash-ups, widgets, social media, mobiele interface, etc.).
- Ervaring met "drempelvrij" (toegankelijkheid website).
Kerncompetenties:
- Zelfstandigheid.
- Plannen en organiseren.
- Flexibiliteit.
- Stressbestendigheid.
- Goede communicatieve en relationele vaardigheden.
- Doorzettingsvermogen.