Inkoper gezocht voor gemeente in regio Rotterdam
Opdracht ID: 207
Budget: € 5 tot € 150 p.u.
Geplaatst: 19-02-2010
Reacties: 0
Locatie: Rotterdam, Zuid-Holland
Laatst gewijzigd: 17-05-2010
Status: Gesloten
Voor een grote gemeente in de regio Rotterdam ben ik per direct op zoek naar een Inkoper. Het betreft een project voor zes maanden voor 36 uur per week.
Heb jij HBO / WO werk- en denkniveau, ben je in bezit van NEVI 1 en 2 en heb je minimaal drie jaar relevante werkervaring als inkoper bij een gemeentelijke organisatie? Reageer dan snel! Stuur je CV met korte motivatie aan esther.riesenbeck@maandag.nl. Vermeld daarbij wanneer je beschikbaar
bent en wat je tariefsindicatie is. Voor deze opdracht ben ik op zoek naar kandidaten met een tariefsindicatie van € 40 tot € 50 per uur (excl. BTW, incl. reiskosten). Neem voor meer informatie contact met mij op via 06 415 63 701.
Vacature omschrijving
Doel van de functie
De inkoper is verantwoordelijk voor het vaststellen van het beleid t.a.v. van tactische (specificeren, selecteren, contracteren) en operationele (bestellen, daadwerkelijk inkopen of afroepen, nazorg, onderhoud van gegevens) inkoop, alsmede het uitvoeren hiervan.
Taakinhoud
• Ontwikkelen en opstellen van de inkoopstrategie binnen de kaders van het beleidsplan.
• Vanuit het eigen werkveld een bijdrage leveren aan het bedrijfs/afdelingsplan voor wat betreft de inkoop.
• Zorg dragen voor standaardisatie en eenduidige inkooppakketten en diensten.
• Opstellen en/of verbeteren en bewaken van de inkoopprocessen, richtlijnen en inkoopinstructies.
• Maken van inkoopanalyses.
• Adviseren van het management en de opdrachtgevers inzake de te verwachten probleemvelden.
• Uitvoeren van ramingen van opdrachten.
• Contracteren van leveranciers.
• Onderhouden van communicatie met diverse partijen, zijn van aanspreekpunt (linking pin).
• Vaststellen van het beleid t.a.v. gemeentelijke en dienstspecifieke catalogi.
• Informeren van organisatie over mantelcontracten en catalogi.
• Monitoren van operationele inkoopproces op naleving van afspraken (rechtmatigheid, contracten) en procedures.
• Goedkeuren van inkooporders.
• Uitvoeren van marktverkenningen.
• Uitvoeren van inkoopanalyses door het verzamelen van inkoopgerelateerde gegevens. Opleveren van deze gegevens.
Functie-eisen
Opleiding, kennis en ervaring
• HBO/WO werk- en denkniveau.
• In het bezit van diploma’s / certificaten t.a.v. inkoop (NEVI 1 en 2)
• Kennis van een gemeentelijke organisatie
• Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie bij de overheid.
Vaardigheden
• Analytisch inzicht en denkvermogen.
• Uitstekende communicatieve- en sociale vaardigheden.
• Bestuurlijk en zakelijk invoelingsvermogen.