Beste freelancers,
Voor mijn bedrijf met enkele webwinkels zoek ik een zzp’er die kennis heeft van en heel veel zin heeft in drie belangrijke competenties van e-commerce: internetmarketing, het verbeteren van de shop en de klantenservice.
De marketing en verbeteren van de shop bestaat uit activiteiten als: het sturen van een e-mail aan klanten, het redesignen van een pagina, uitzoeken hoe een nieuwe functionaliteit werkt, het optimaliseren van de zoekmachine, SEO verbeteringen in de shop, het aanpassen van foto’s en teksten, et cetera.
Deze activiteiten kun je verrichten waar en wanneer je wilt. Er staat geen bureau voor je klaar.
De klantenservice bestaat (gedurende enkele weken per jaar) uit het opnemen van de telefoon, van 09.00 – 13.00 uur. Dit tijdens de vakanties van de dame die normaal gesproken de klantenservice bemant.
Verder gaat het (het hele jaar) om het scannen van de mailbox en het oplossen van acute problemen tijdens avonden en in het weekend.
Dit betekent dat je aan het einde van de middag, rond een uur of 8 en nog een keer rond een uur of 10 in de mailboxen kijkt of klanten problemen hebben die direct opgelost moeten worden. Het is soms ook voldoende om te mailen dat we er de volgende ochtend op terug komen.
Je zult dus vooral gedurende de weekenden, avonduren en schoolvakanties de mailbox doornemen of klanten even bellen om een probleem op te lossen.
Voorbeeld van een webwinkel kan ik je toesturen.
Profiel:
- Ik zoek een verantwoordelijke enthousiasteling die dingen gedaan wil krijgen. Dingen voor elkaar krijgen is nodig om in hoog tempo marketingacties en verbeteringen aan de shop te onderzoeken en uit te voeren.
- Je hebt zin om met e-commerce, internet marketing en klantenservice aan de slag te gaan. En je vindt het geen probleem om in de avond en het weekend werk te verrichten.
- Eigenschappen: super klantvriendelijk, niet bang voor techniek, niet bang om de telefoon te pakken, verantwoordelijk, affiniteit met online ondernemen, je kunt een foutloze e-mail schrijven, je wilt dingen gedaan krijgen, geen 9-tot-5 mentaliteit, wel een “ik werk waar ik wil”-mentaliteit (je kiest je eigen werkplek).
Hoeveel tijd het kost:
- E-mail in de avond en het weekend => 30 uren p.m.
- Telefoon opnemen tijdens vakanties => 10 uren p.m. (gemiddeld)
- Verbeteren shop => 40 uren p.m. Totaal => 80 uren per maand
Wat levert het je op?
Op de eerste plaats ga je samenwerken met mensen die heel erg goed zijn in bijvoorbeeld conversieoptimalisatie, adwords-campagnes, SEO, et cetera. Je gaat dus enorm veel leren over online ondernemen.
Budget: is in overleg.
Ik zie graag een reactie tegemoet.