Manager Service Delivery
Opdracht ID: 129
Budget: € 5 tot € 150 p.u.
Geplaatst: 03-02-2010
Reacties: 3
Locatie: Den Bosch, Noord-Brabant
Laatst gewijzigd: 12-02-2010
Status: Gesloten
Voor één van onze eindklanten zijn wij op zoek naar een:
Manager Service Delivery (DetaVast)
Locatie : Den Bosch
Startdatum : ASAP
Periode van inzet : 3 maanden+
Inzet per week : fulltime
Taal : Vloeiend Nederlands en Engels
Tariefsindicatie :
Omgeving en doelstelling
De servicemanager is verantwoordelijk voor de operationele aansturing van de afdelingen systeembeheer, servicebureau, servicepunt (de helpdesk) en de repro. Daarnaast is de servicemanager verantwoordelijk voor het vertalen van klantwensen naar dienstverleningseisen passend in de processen zoals deze intern zijn neergezet, door het opstellen van SLA’en SLA- attachments. Tevens is de Servicemanager verantwoordelijk voor het bijhouden en de doorontwikkeling van de processen die de borging van de dienstverlening garanderen (o.a. Incident- Problem, Change- en Configuratiemanagement) en het bijhouden en doorontwikkelen van de Servicecatalogus.
Resultaatgebieden
1. Uitvoering:
• Het vertalen van klantvraag naar uitvoerbare dienstverleningseisen passend binnen processen door deze vraag formeel vast te leggen in een SLA met bijpassen SLA attachment
• Het borgen van de naleving van de dienstverleningseisen
• Verantwoordelijk voor de borging van de naleving van de processen incident-, problem-, change- en configuratiemanagement
• Het opleveren van maandelijkse rapportages over de dienstverlening
• Borgen van de naleving en bijhouden van de werkprocessen, kwaliteitsnormen en voorschriften in de staande organisatie
• Borgen van de naleving en bijhouden beschreven diensten in de Service Catalogus
• Waarborgen van beschikbaarheid, betrouwbaarheid en continuïteit van de informatiesystemen
• Kosten van diensten inzichtelijk maken en kostenbewustzijn ontwikkelen.
• Is verantwoordelijk voor tijdige aanwezigheid van benodigde materialen, middelen en diensten
• Is verantwoordelijk voor het aantal in te zetten uren en middelen met behulp van de vooraf gecalculeerde normuren, gericht op het behalen van het beoogde financiële resultaat.
• Bewaakt de afdelingskosten
• Is verantwoordelijk voor de introductie (instroom), ontwikkeling (doorstroom) en uitstroom van medewerkers
• Analyseert en evalueert de behaalde afdelingsresultaten en stelt zonodig bij binnen de regelgrenzen of ingediende wijzigingsvoorstellen
2. Advies:
• Adviseert management en in- en externe klanten m.b.t. te leveren diensten/producten
3. Leidinggeven:
• Leiding geven aan, motiveren en ontwikkelen van personeel, gericht op een realisatie van
een kwalitatief hoogwaardig personeelsbestand
• Voert functioneringsgesprekken, beoordeelt het functioneren van de werknemers en doet voorstellen ten aanzien van promotie en beloning
• Is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van medewerkers
Speelruimte
• De servicemanager werkt nauw samen met de informatiemanager
• De servicemanager geeft leiding aan de medewerkers van de genoemde afdelingen
• De servicemanager treft maatregelen, binnen gestelde kaders, bij niet naleven van veiligheids- en arbovoorschriften
Kennis en vaardigheden
Kennis:
• Kennis van en vaardigheid in service en procesmanagement
• Kennis en vaardigheid in peoplemanagement
• Vakgerichte cursussen (ITIL, ASL BISL, Prince2)
• ?Sterke IT affiniteit (diepgaander dan gebruikerskennis)
Vaardigheden:
• Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
• Resultaatgericht en klantgericht;
• Kennis van de eigen organisatie en haar omgeving;
• Communicatieve en contactuele vaardigheden;
• Flexibel creatief in staat tot improvisatie;
• Stressbestendig;
• ?Overzicht kunnen behouden onder wisselende omstandigheden.
Contacten
Intern:
• overleg met direct leidinggevende
• ?overleg met collega managers
• overleg met medewerkers
• overleg met interne klanten
Extern:
• overleg met leveranciers
Functie-eisen
Kennis/Opleidingseisen:
• ?HBO werk- en denkniveau (HBO Informatica/HEAO BI)
• Certificaat ITIL Servicemanager (Service Delivery& Service Support)
• Kennis van ASL en BISL
• Affiniteit met IT (Basale kenni