Beste freelancers,
Gezocht: energieke en hands-on Manager Marketing, Communicatie & PR die ervoor zorgt dat er leads binnen blijven komen en dat alles soepel verloopt. Tijdelijk, 15-20 uur per week, ter vervanging wegens zwangerschapsverlof.
Wat moet er gebeuren?
Om een succesvolle start in 2021 te verzekeren en om onze Marketing & Communicatie vlot te laten draaien, zijn wij op zoek naar een tijdelijke vervanger van onze Manager Marketing, Communicatie & PR voor een periode van 5 maanden.
Dit is een praktische en dynamische positie. Leadgeneratie is de sleutel in uw rol. Het marketingteam promoot onze oplossingen en diensten, identificeert de vraag en genereert leads door een verscheidenheid aan marketinginstrumenten en -tactieken te gebruiken, zoals digitale marketing, sociale media, websites, SEO, webinars en conferenties. Je zorgt ervoor dat onze campagnes soepel verlopen en nieuwe leads binnenhalen.
U hoeft niet de volledige taak uit handen te nemen, uw focus ligt op het zorgen dat essentiële dagelijkse processen goed blijven lopen en dat onze marketeer een sterk klankbord in u vindt.
De belangrijkste processen zijn voornamelijk gecentreerd rond het genereren van leads en branding. U moet zich ook concentreren op onze nieuwe website, die in december uitkomt. De eerste maanden van het nieuwe jaar zullen daarom intensief onderhoud, testen en finetunen van de website vergen om deze volledig te optimaliseren voor een lancering en corporate re-branding campagne later in het jaar. Ook het coördineren van (de voorbereidingen voor) de re-branding behoort tot je werk.
Je verantwoordelijkheden zijn:
- Zorg voor een gestage leadstroom (start indien nodig leadgeneratieactiviteiten) en regelmatige leadanalyse (MQL en SQL) en rapportage.
- Toezicht houden op website-onderhoud, analyse en verbeteringsactiviteiten binnen tijdsbestek en budget, inclusief prestatierapportage aan belanghebbenden.
- Zorgen voor tijdige en nauwkeurige uitvoering van campagnes die betrokkenheid, acquisitie en loyaliteit jegens onze doelgroepen stimuleren, inclusief doorlopende rapportage van campagneprestaties aan belanghebbenden.
- Coördineren en bijdragen aan implementatie van nieuwe branding / huisstijl en positionering in al het marketing- en communicatiemateriaal (corporate en productniveau).
Zou je het leuk vinden om toezicht te houden op onze marketingactiviteiten en, samen met het team, te zorgen voor een goed functionerende, geweldige website en een continue stroom van nieuwe leads naar onze verkoopprofessionals? Heb jij ervaring met online leadgeneratie en datagedreven marketingmanagement in een sales gedreven, internationale B-2-B georiënteerde omgeving en heb jij snel nieuwe informatie onder de knie? Herken jij je in onderstaande functie-eisen en ben je op korte termijn beschikbaar? Dan hebben wij een leuke opdracht voor jou voor de komende maanden!
Vaardigheden
- Bachelordiploma in bedrijfskunde, marketing of aanverwant vakgebied
- 4+ jaar ervaring in (online) marketing in een internationale B2B-omgeving
- Kennis van en ervaring met SEO, Google analytics, social media marketing
- Kennis van en ervaring met creatieve, CRM (Goldmine), marketing automation (Active Campaign) en content management (WordPress) systemen
- Uitstekende communicatieve vaardigheden in het Nederlands en Engels
- Resultaatgerichte en praktische professional met een bewezen vermogen om afspraken op tijd na te komen
- Sterke analytische vaardigheden, snelle leerling en sociale persoonlijkheid
- Begrip van en interesse in bedrijfstechnologie is een pre.
Graag zien wij je reactie in het engels via
hoofdkraan.nl tegemoet.