Medior Applicatie Beheerder
Opdracht ID: 3686
Budget: € 5 tot € 150 p.u.
Geplaatst: 26-01-2011
Reacties: 0
Locatie: Utrecht, Utrecht
Laatst gewijzigd: 28-01-2011
Status: Gesloten
JOBstream is met spoed op zoek naar een Medior Applicatie Beheerder.
Omschrijving opdracht:
Hoofdtaken:
Het participeren in c.q zelfstandig uitvoeren van werkzaamheden met betrekking
tot support en correctief applicatieonderhoud:
-Het registreren en, na analyse, zo mogelijk verhelpen, dan wel alloceren en
bewaken van de afhandeling van incidenten in applicaties.
-Het ervoor zorgdragen dat incidenten zoveel mogelijk in de eerste lijn direct
kunnen worden opgelost door het bijdragen aan kennisoverdracht en het
opstellen van instructies.
-Het signaleren van mogelijkheden tot verbetering van de functionaliteit en het
opstellen van adviezen m.b.t. functionele en technische verbeteringen.
-Het beheren van applicatie-eisen en functionele/technische ontwerpen en
modellen van operationele applicaties.
-Het beheren van applicatieversies/releases en het zorgdragen voor
softwaredistributie.
-Het bijdragen aan het onderhoud van standaards en werkprocedures;
-Het toezien op de bedrijfszekere werking en het beheren van de kwaliteit van
operationele applicaties.
-Het operationeel aansturen van toeleveranciers m.b.t. applicatieve
componenten (binnen bestaande leverancierscontracten);
-Het vanuit de uitvoeringspraktijk bijdragen aan multidisciplinaire projecten in
het kader van het tactisch beheer.
-Het betreft het analyseren en oplossen van complexe storingen in de
applicaties met relaties naar componenten in de ICT-infrastructuur en andere
applicatiecompenten.
-Bij de uitvoering zijn er keuzemogelijkheden met betrekking tot het gebruik
van onderzoeks-, analysemethoden.
-Vereist wordt theoretische kennis op het gebied van de informatietechnologie
in combinatie met kennis van en inzicht in het werkterrein van de organisatie.
Het optreden naar buiten is overwegend afstemmend, procedureel,
informatief, dan wel technisch inhoudelijk van aard, waarbij moet kunnen
worden omgegaan met tegengestelde belangen.
Voert zelfstandig alle werkzaamheden met betrekking tot correctief en
perfectief applicatieonderhoud uit.
-Analyseren, oplossen en voorkomen van incidenten en problemen.
-Opstellen systeemtestplan.
-Uitvoeren van systeemtest.
-Opstellen systeemtestrapport.
-Coördineren van patches (wijzigingsbeheer).
- Uitvoeren incidentbeheer en probleembeheer.
Aanbesteding ID2007 Raad voor de rechtspraak Bijlage I functieprofielen 26/82
Voert zelfstandig alle werkzaamheden met betrekking tot adaptief
applicatieonderhoud uit.
-Uitvoeren analyses voor wensen en opstellen van vooronderzoeken.
-Geeft leiding aan werkgroepen bij het opstellen van functioneel ontwerpen.
-Opstellen van functioneel ontwerpen.
-Opstellen van technisch ontwerpen.
Bouwen en aanpassen programmatuur vanuit functioneel- en technisch
ontwerpen.
-Uitvoeren van QA-werkzaamheden.
-Opstellen systeemtestplan.
-Uitvoeren van systeemtest.
-Opstellen systeemtestrapport.
-Coördineren van een release ( wijzigingbeheer).
Kennis en vaardigheden:
-HBO werk; en denkniveau.
-Grondige kennis van operationele applicaties, componenten in de ICTinfrastructuur
en andere applicatiecompenten.
-Heeft uitgebreide RO-kennis in relatie tot de toepasbaarheid van applicaties in
de organisatie.
-Heeft kennis van en ervaring met ITIL-processen (m.n. Incident Management,
Problem Management en Change Management).
-Ervaring met kennisoverdracht.
-Kennis van ontwikkelingen binnen het werkterrein in relatie tot de
mogelijkheden van systemen.
Extra informatie:
Ten eerste komen we menskracht te kort voor het terug in beheer nemen van applicaties vanuit TGV.
Met de uitvoering van het programma TGV (Toekomstige Gerechtelijke Voorzieningen) wordt er een grootschalige ‘veegactie’ binnen de Rechtspraak doorgevoerd, waarmee nagenoeg alle hardware vervangen wordt en de verschillende besturingssystemen worden vervangen door één standaard: Windows7. Door deze actie worden alle applicaties die wij als KU BO in beheer hebben (ca. 230 stuks) opnieuw beschikbaar gesteld op de nieuwe Windows7-werkplek.
Niet elke (versie van een) applicatie die wij in beheer hebben, is geschikt voor Windows7. Daarvoor moeten dus een aantal zaken gewijzigd worden. Sowieso is de manier waarop applicaties beschikbaar gesteld worden op een Windows7-werkplek anders dan onder WindowsXP of Windows2000. Dit gebeurt allemaal binnen het programma TGV. Echter, op enig moment moet het beheer van deze (mogelijk gewijzigde) applicaties weer terug in de lijn belegd worden, bij KU BO dus. We hebben nauwelijks resources beschikbaar om dat proces (intake op applicaties die weer terug in beheer genomen moeten worden) uit te voeren.
De nadruk van de werkzaamheden bij KlantUnit BedrijfsOndersteuning (KUBO) ligt op het borgen van de continuïteit van de dienstverlening conform DVO, op 5x9 basis exploiteren van de bedrijfskritische applicaties en standaard applicaties. Klantunits (zoals KUBO) zijn verantwoordelijk voor het leveren en in standhouden van de dienstverlening, maar niet per se de uitvoerende partij.
De werkzaamheden bestaan in het bijzonder uit ondersteuning bieden bij het verhelpen van incidenten, het oplossen van problemen van structurele aard, opstellen en onderhouden van de documentatie omtrent de configuratie bij het gebruik en de exploitatie van de applicaties en het beheer en de ondersteuning van de applicaties. Ook het contact onderhouden met zowel de afdeling systeembeheer als de leveranciers van de applicaties en het bewaken van de voortgang aangaande het verhelpen van storingen.
Het bijhouden van een inciden