Medior Applicatie beheerder
Opdracht ID: 3696
Budget: € 5 tot € 150 p.u.
Geplaatst: 26-01-2011
Reacties: 0
Locatie: Omgeving Utrecht, Utrecht
Laatst gewijzigd: 28-01-2011
Status: Gesloten
Wij zoeken naar een Medior Applicatie beheerder.
Omschrijving opdracht:
Functioneel applicatiebeheer:
-Adviseren over en sturen van de ontwikkeling van de beheerde applicaties op korte en middellange termijn.
-Adviseren/bewaken van de kosten/baten verhouding van functionele vragen van de gebruikers/business en –samen met de business- prioriseren behoeften gebruikers/business.
-Inzicht verkrijgen en behouden in de behoeften van de gebruiker/business. Definieren/specificeren functionele eisen opdat de gebruikerswensen kunnen worden vertaald richting de (software)leverancier.
-Opstellen en uitzetten van RFC’s bij applicatieleveranciers, het beoordelen van offertes en het selecteren van partijen; bewaken doorlooptijd, kosten en kwaliteit hiervan.
-Operationeel beheer applicaties. Operationeel houden van de applicaties.
-Priorisering, afhandeling en oplossing van applicatie incidenten en businessvragen.
-Coördinatie applicatieleveranciers in verband met applicatie problemen en businessvragen en uitvoeren van kwaliteitscontroles op de geleverde diensten
-Bewaken van de doorlooptijd van applicatie incidenten en businessvragen. Rapportage van applicatie incidenten en businessvragen. Adviseren over, uitvoeren en bewaken van autorisatiebeheer.
-Budgetbewaking.
-Klanttevredenheid.
-Implementatie nieuwe/gewijzigde applicaties.
-Opzetten van (acceptatie)testen nieuwe/gewijzigde applicatie.
-Ondersteuning migratie van oude naar nieuwe applicatie.
-Ondersteuning gebruikers bij het gebruik van applicaties; initiëren van gebruikerstrainingen.
-Budgetbewaking (indien geen projectmanagement betrokkenheid).
-Gebruikerstevredenheid.
Tijdigheid migratie/implementatie.
-Kwaliteit migratie.
-Kwaliteit input beheersafspraken.
-Continu proces- en systeemverbetering.
-Analyseert en evalueert periodiek de dienstverlening tav betreffende applicaties en stelt hierover voortgangsrapportages op kwantitatief en kwalitatief.
-Initieert maatregelen/adviezen ter verbetering de dienstverlening tav betreffende applicatie.
-Voorstellen doen voor verbeteringen (technisch en procedureel) en zo nodig escaleren naar probleemmanagement proces.
-Kwaliteit en kwantiteit van voorstellen.
-Effectiviteit en efficieny van doorvoeren verbeteringen.
-Documentatiebeheer.
-Opstellen, onderhoudenen distribueren procedures en richtlijnen voor gebruik-
-Up to date houden van applicatie-documentatie, gebruikershandleidingen.
-Beheer Applicatiehandboek.
-Actualiteit documentatie.
-Kwaliteit documentatie.
-Actualiteit en juistheid toegang.
standaardapplicaties (bijv. AFAS).