Medior Functioneel Beheerder
Opdracht ID: 1116
Budget: € 5 tot € 150 p.u.
Geplaatst: 01-07-2010
Reacties: 0
Locatie: Amsterdam, Zuid-Holland
Laatst gewijzigd: 02-07-2010
Status: Gesloten
JOBstream is op zoek naar een Medior Functioneel Beheerder.
Project:
Brievenboek Content Beheer. Dit op een tijdelijke basis daar dit beheer later dit jaar over gaat naar een andere afdeling.
Omgeving:
Kleine afdeling met algemeen systeem brievenboek content beheer.
Vaardigheden:
Een sterke communicator die de wens van de klant kan “vertalen” naar de technische applicatie, en de klant duidelijk kan uitleggen wat er wel of niet mogelijk is.
Doel van de eenheid Business Service Unit:
Het leveren van applicatie gerelateerde diensten aan bedrijfsonderdelen.
Diensten omvatten het beheren van applicaties, het leveren van testvoorzieningen, het leveren van geteste applicatie(release)s en het leveren van ICT professionals voor informatieanalyse, IT architectuur, functioneel beheer, functioneel ontwerp en testen van applicaties. De eenheid is ook verantwoordelijk voor opdrachtgeving en aansturing van ICT leveranciers voor applicatieontwikkeling, -onderhoud en –beheer, binnen UWV brede kaders voor ICT leveranciersmanagement en bedrijfsonderdeel specifieke kaders voor beheer en ontwikkeling van hun applicatielandschap.
De eenheid werkt in opdracht van bedrijfsonderdelen met eigen verantwoordelijkheid voor inrichting, levering en prestaties van de eenheid als ook de ontwikkeling van haar medewerkers.
Plaats van de functie in de organisatorische eenheid:
De functie ressorteert onder de Manager Business Service Unit van Business Services.
Doel van de functie:
Beheren van informatievoorziening en het doorvoeren van wijzigingen ten behoeve van de klant en van gebruikers.
Bijdrage van de functie:
De functie draagt indirect bij een aan de productie, waarbij het resultaat gerelateerd is aan ondersteuning van het lijnmanagement dan wel de functionele lijn.
Hoofdtaken:
- Zorgt voor de instandhouding van de informatievoorziening in opdracht van de (proces)eigenaar.
- Analyseert de impact van voorgestelde wijzigingen op de informatievoorziening (systemen en bedrijfsprocessen breed), signaleert knelpunten in opgeleverde informatieanalyses en stelt alternatieve oplossingen voor. Doet (structurele) verbetervoorstellen voor de informatievoorziening.
- Inventariseert en onderzoekt consequenties van voorgestelde wijzigingen voor de componenten van de informatievoorziening.
- Bepaalt de organisatorische en technische realiseerbaarheid van deze wijzigingen, daarbij rekening houdend met het voortbrengingsproces van de keten waaruit de informatievoorziening is opgebouwd (zowel de geautomatiseerde als niet geautomatiseerde informatievoorziening; systemen, bedrijfsprocessen, procedures en documentatie).
- Vertaalt gebruikers wensen naar functionele eisen en biedt deze aan voor het functioneel ontwerp. Houdt daarbij rekening met niet-functionele eisen. Toetst de functionele eisen aan het functioneel ontwerp. Kan van daaruit eisen opstellen tbv testontwerp en gebruikers acceptatietesten.
- Bereidt gebruikers acceptatietesten voor en voert deze uit
- Stelt (deel)releaseplannen op en adviseert zowel klanten als leveranciers (applicatie beheer en technisch beheer) over prioriteiten binnen releases aan releaseplatforms/projecten.
- Informeert belanghebbenden over op handen zijnde wijzigingen en creëert draagvlak voor de uitvoering van de wijzigingen.
- Begeleidt de uitvoering van de wijzigingen zodanig dat er geen productieverstoringen optreden.
- Signaleert toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van IV en adviseert daar proactief over aan gebruikers.
- Vertaalt (zowel in- als externe) besluitvorming naar operationele informatievoorziening, regelgeving, regelingen, (geautomatiseerde) procedures.
- Verzorgt 2e lijnshelpdesk ondersteuning en adviseert gebruikers (gebruikersondersteuning).
- Beheert de bedrijfsgegevens, de gegevensselecties, gebruikersdocumentatie, documentbeheer en installatiekits.
- Verzorgt voorbereiding en realisatie van beveiligingsmaatregelen.
Functiegebieden:
Advies, Onderzoek, Control.
Bedrijfscompetenties:
Algemeen:
- Kent de missie en bedrijfsdoelstellingen.
- Kent globaal de wetgeving en organisatie van de Sociale Zekerheid en specifiek de plaats van de klant in de keten.
- Kent op hoofdlijnen de organisatie.
- Kent en begrijpt wet- en regelgeving SV.
- Heeft gedetailleerde kennis van (regelgeving over) uitvoeringspraktijk van een aandachtsgebied.
Gedragscompetenties:
- Samenwerken: Levert een actieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat of
probleemoplossing, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is.
- Klantgerichtheid: Onderzoeken van wensen en behoeften van de klant en hiernaar handelen. Anticiperen op behoeften van klanten. Hoge prioriteit geven aan servicebereidheid en klanttevredenheid.
Functieprofiel:
Resultaatgerichtheid: Is actief gericht op het behalen van resultaten en doelstellingen en heeft de bereidheid om in te grijpen bij tegenvallende resultaten.
Opleiding/kennis:
- HBO werk- en denkniveau.
- Gedegen ICT kennis, bijvoorbeeld HBO Informatica.
- Kent en gebruikt de theorieën, methoden en instrumenten van zijn vakgebied, ook in de breedte (functioneel ontwerp, testen).
- Kent en gebruikt de voor zijn vakgebied relevante processen, procedures en systemen.
- Gedegen kennis van service management processen.
- Kennis van het wijzigen van systemen.
- Kennis van en ervaring met beheersprocessen gebaseerd op BiSL. Daarnaast ook kennis vereist van ASL en ITIL frameworks.
- Heeft volledige opleiding FW/FD gevolgd.
Ervaring:
- Minstens drie jaar relevante werkervaring in het uitvoeren van