Medior Functioneel Beheerder
Opdracht ID: 990
Budget: € 50 tot € 5000
Geplaatst: 18-06-2010
Reacties: 1
Locatie: Amsterdam, Noord-Holland
Laatst gewijzigd: 10-09-2010
Status: Gesloten
Voor onze opdrachtgever zijn wij opzoek naar ervaren Functioneel Beheerders..
Doel van de functie:
Beheren van informatievoorziening en het doorvoeren van wijzigingen ten behoeve van de klant en van gebruikers.
Hoofdtaken:
Je zorgt voor de instandhouding van de informatievoorziening in opdracht van de(proces)eigenaar.
Analyseert de impact van voorgestelde wijzigingen op de informatievoorziening,signaleert knelpunten in opgeleverde informatieanalyses en stelt alternatieve oplossingen voor.
Doet (structurele) verbetervoorstellen voor de informatievoorziening. Inventariseert en onderzoekt consequenties van voorgestelde wijzigingen voor de componenten van de informatievoorziening. Bepaalt de organisatorische en technische realiseerbaarheid van deze wijzigingen, daarbij rekening houdend met het voortbrengingsproces van de organisatie. Vertaalt gebruikers wensen naar functionele eisen en biedt deze aan voor het functioneel ontwerp.
Houdt daarbij rekening met niet-functionele eisen. Toetst de functionele eisen aan het functioneel ontwerp.
Kan van daaruit eisen opstellen tbv testontwerp en gebruikers acceptatietesten.
Bereidt gebruikers acceptatietesten voor en voert deze uit.
Stelt (deel)releaseplannen op en adviseert zowel klanten als leveranciers (applicatie beheer en technisch beheer) over prioriteiten binnen releases aan releaseplatforms/projecten.
Informeert belanghebbenden over op handen zijnde wijzigingen en creëert draagvlak voor de uitvoering van de wijzigingen.
Begeleidt de uitvoering van de wijzigingen zodanig dat er geen productieverstoringen optreden.
Vertaalt (zowel in- als externe) besluitvorming naar operationele informatievoorziening, regelgeving, regelingen, (geautomatiseerde) procedures.
Verzorgt 2e lijnshelpdesk ondersteuning en adviseert gebruikers (gebruikersondersteuning).
Beheert de bedrijfsgegevens, de gegevensselecties, gebruikersdocumentatie, documentbeheer en installatiekits.
Verzorgt voorbereiding en realisatie van beveiligingsmaatregelen.
Opleiding/kennis:
HBO werk- en denkniveau. Gedegen ICT kennis, bijvoorbeeld HBO Informatica. Kent en gebruikt de theorieën, methoden en instrumenten van zijn vakgebied, ook in de breedte (functioneel ontwerp, testen). Kent en gebruikt de voor zijn vakgebied relevante processen, procedures en systemen. Gedegen kennis van service management processen. Kennis van het wijzigen van systemen. Kennis van en ervaring met beheersprocessen gebaseerd op BiSL. Daarnaast ook kennis vereist van ASL en ITIL frameworks. Heeft volledige opleiding FW/FD gevolgd.
Ervaring
Minstens drie jaar relevante werkervaring in het uitvoeren van functioneel beheer binnen een grootschalige gebruikersorganisatie. Ruime ervaring met bedrijfsprocessen, organisatiekunde en ICT. Ervaring met het opstellen van gebruikers documentatie.
Aanvullende eis:
Minimaal Bisl Foundation gecertificeerd. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Functioneel Beheerder opgedaan in de afgelopen 5 jaar. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de Sociale Zekerheid opgedaan in de afgelopen 5 jaar.
Algemene informatie m.b.t. de aanvraag
Locatie: Amsterdam
Startdatum: 01-07-2010
Duur: 01-01-2011 (met optie verlenging)
Inzet: 40 uur per week
Sluitingsdatum: 22 juni 2010
Sluitingstijdstip: 13:00
Reacties dienen voorzien te zijn van een cv in word, korte motivatie en een tariefsindicatie. Aanbiedingen zonder deze gegevens zullen niet in behandeling worden genomen. Eveneens worden aanbiedingen die niet voldoende aansluiten aan het gevraagde terzijde gelegd.