Beste freelancers,
Ik ben op zoek naar iemand die me kan helpen om een proof of concept te ontwikkelen, namelijk een chatbot waarmee (Nederlandstalige) kleinzakelijke gebruikers en zelfstandigen, eenvoudig een zakenvlucht kunnen plannen, van deur naar deur.
Fase 1: (Begroting nu)
Tekstuele interface die gebruik maakt van Google Maps, Google Flights, Uber en eigen data die ik ga verzamelen over de transittijden op de luchthavens (uit een database/excel).
De bot moet vliegers en boekers begeleiden bij het vinden van geschikte heen- en terugvluchten naar een bepaalde tijd en plek en geeft als output een helder overzicht (itinerary) vergelijkbaar met die van Google Maps routebeschrijving.
Naast de standaard journey moet de bot:
- Bij een vroege of late vlucht vragen of een overnachting wenselijk is
- Facebook, Google of Linkedin login voor premium features, zoals overzicht (itinerary) naar je telefoon sturen welke kan worden bekeken op de smartphone. (pdf of image of tekst via e-mail of in messenger)
- Inzicht in het gedrag van de gebruikers en effectiviteit marketing inspanningen (inbouwen analytics mogelijkheden)
- Links naar de boekplatform (verdienmodel/affiliate) van aanbieders vluchten of platform (zoals TIX of cheaptickets)
Werkzaamheden:
- Helpen keuzes te maken (MVP) in sprints
- Helpen in vormgeving van de UX (samen met mijzelf)
- Meedenken over het framework; gaan we nu al aan de volgende fase denken, of alles weggooien en opnieuw bouwen bij succes
- Advies voor van een toekomstbestendig bestaand chat platform, dat kan worden uitgerold naar verschillende interfaces (messenger, web)
Fase 2: (komt later)
- Verdienmodellen inbouwen: Verwijzingen naar vergaderruimtes, taxi's, autoverhuur, hotels en restautants en/of vaste sponsoring zoals een luchtvaartmaatschappij en advertenties (RTB ads) gericht op de zakelijke markt.
- Dynamsich vertragingen en veranderingen meenemen (live data)
- Zoveel mogelijk direct boeken uit de app
Ben benieuwd of/hoe je denkt dit te kunnen aanpakken en welk budget ik aan moet denken.