Beste freelancers,
Omdat ik het zelf niet red qua tijd ben ik opzoek naar iemand die een plugin schrijft voor de administratie van mijn klant. Ik heb al door bestaande plugins gezocht, maar geen van allen voldoet aan alle eisen die er gesteld worden. Daar dit project al een tijdje op de wensenlijst staat heeft deze inmiddels ook wel enige spoed daarom heb ik de plugin opgedeeld in minimale eisen set:
- Minimale Basis functionaliteit; deze moet er snel zijn.
- Extra basis functionaliteit; deze moeten daarna ook redelijk vlug.
- Bonus Functionaliteit; deze mogen later een keer.
Minimale basis functionaliteit
Something Extra moet projecten vast kunnen leggen en hiermee voortgang kunnen bijhouden. (status van een project en statusdatum) Bij deze projecten moeten klanten en kosten kunnen worden geregistreerd. Ook moet het systeem de mogelijkheid hebben om eigen velden van Something Extra te kunnen toevoegen aan deze projecten. Of om velden te verbergen als deze voor een bepaald soort project niet nodig zijn. De velden set moet af te stemmen zijn op het soort project en het bedrijfsonderdeel.
Photoshoots zijn een speciaal soort project met andere velden dan de standaard velden van projecten. Ook niet alle velden van de andere projecten moeten getoond worden bij Photoshoots. Photoshoots moeten op een kassa achtige manier ingevoerd kunnen worden. En ook verhuur en kadobonnen moeten als een soort mini project worden opgevoerd kunnen worden.
Something Extra moet klanten op kunnen voeren en onderhouden. Denk hierbij aan scholen en welke projecten Something Extra hiervoor heeft gedaan. Maar denk ook aan losse klanten die een fotoshoot hebben gedaan. Bij de klanten moet Something Extra kunnen registreren of ze de nieuwsbrief willen ontvangen en of dat foto’s voor publicatie doeleinden gebruikt mogen worden.
Something Extra moet taken kunnen aanmaken en bijhouden. Deze taken moeten zowel als losstaand item kunnen worden opgevoerd als onder projecten worden gehangen. Ook moet het systeem zelf automatisch velden aan kunnen maken. Op basis van eerdere ingevoerde gegevens. (bijv de taak maak factuur een dag na de uitvoerdatum van een project. Of een herinnering als de factuur na 2 weken niet betaald is. Het regelen van dansers x tijd voor de uitvoerdatum van een project, enz). Belangrijk is dat een factuur zowel regels met 0% btw, 6% btw als 21% btw moeten kunnen bevatten.
Something Extra moet facturen kunnen vastleggen in het systeem en ook de voortgang van betalingen bij kunnen houden. Dit moeten zowel uitgaande facturen zijn die Something Extra aan haar klanten stuurt als inkomende facturen die Something Extra moet betalen. Ook losse uitgaven en vaste lasten moeten kunnen worden opgevoerd. Ook hierbij geldt weer dat velden die niet nodig zijn voor het opvoeren van losse uitgaven niet getoond dienen te worden.
Something Extra moet de mogelijkheid hebben om uren te schrijven in het systeem. Deze moeten indien nodig ook aangepast kunnen worden. Deze moeten per medewerker in te voeren zijn. Bij deze minimale set is een medewerker een naam, bij de volgende stap in het systeem krijgen medewerkers een eigen inlog.
Van alle zaken die Something Extra kan registreren en vastleggen in het systeem moeten ook overzichten zijn van alles wat hiervan in de database staat. Deze overzichten moeten te sorteren zijn op de verschillende invoervelden.
Het systeem moet dashboards aanbieden in de vorm van een to do lijst waarin taken staan welke door Something Extra zijn aangemaakt, maar ook taken die door het systeem worden aangemaakt op basis van eerder ingevulde gegevens. (bijv de taak maak factuur een dag na de uitvoerdatum van een project).
Daarnaast moeten er ook dashboards zijn die een financieel overzicht bieden per maand per bedrijfsonderdeel van de inkomsten, uitgaven en de balans. Alles incl en excl BTW
Extra basis functionaliteit
Something Extra moet medewerkers vast kunnen leggen. Deze moeten ook een eigen inlog krijgen waarmee ze hun eigen gegevens kunnen inzien, maar ook waarbij ze taken kunnen zien welke op hun naam zijn gezet en waarmee ze de voortgang van deze taken kunnen bijhouden.Ook moeten medewerkers uren kunnen schrijven en deze evt kunnen uitdraaien als overzicht om deze weer uit te laten betalen.
Something Extra moet producten kunnen vastleggen in het systeem en kunnen onderhouden. Deze mogen echter niet weggegooid worden, maar moeten wel op inactief kunnen worden gezet. Bij producten moet kunnen worden aangegeven onder welk bedrijfsonderdeel deze vallen.
Er moet een koppeling worden kunnen gelegd. Tussen medewerker, taken, uren en projecten. Tussen projecten, facturen, taken en medewerkers. En tussen facturen, uren, medewerkers, projecten.
Bonus functionaliteiten
In het systeem wil Something Extra graag TipTopFlop opmerkingen kunnen vastleggen. Dit moeten losse opmerkingen kunnen zijn of opmerkingen gekoppeld aan: klanten, medewerkers, projecten, taken, uren, facturen. Admin moet alle TipTopFlops te zien krijgen en ook in een overzicht. Andere alleen hun eigen TipTopFlop.
Het systeem moet de mogelijkheid bieden om projecten in een agenda lijstje op de website te plaatsen in een widget. Dit betekend dat Something Extra een vinkje aan kan zetten ergens dat het project op de website geplaatst dient te worden en dat de project datum, locatie en naam getoond wordt in een agenda lijstje onder het desbetreffende bedrijfsonderdeel.
Het systeem moet de mogelijkheid bieden om een foto en een stukje tekst van medewerker profielen automatisch op de website te plaatsen. Op deze manier kan bijv het dansteam zich voorstellen met een leuk stukje tekst over zichzelf. Ook deze foto en tekst zou dan zichtbaar moeten worden in een widget selecteerbaar op bedrijfsonderdeel.
Het systeem moet de mogelijkheid bieden om producten in een lijstje met naam en prijs op de website te tonen. Op deze manier staat er altijd een up-to-date prijslijst online. Deze zou voor de photoshoots dan ook een met een invul mogelijkheid moeten komen, zodat klanten zelf kunnen kijken wat hun totaal plaatje aan wensen kost. Verder ook weer in widgets zodat ze overal op de website geplaatst kunnen worden.
In het systeem moeten inbrengers kunnen worden aangemaakt. Deze inbrengers moeten een percentage hebben waarmee een inbrenger bonus kan worden berekend. Er moet per project kunnen worden aangegeven of er een inbrenger is en zo ja wie dit is en dus welk percentage erbij hoort.
Het systeem moet aan de hand van de gegevens in een project een factuur kunnen genereren en de gegevens van de factuur ook in de tabel factuur zetten. De factuur zelf moet een PDF worden welke direct gemaild kan worden, zowel naar de klant als naar Something Extra zelf. De factuur moet aan de hand van een template worden gegenereerd deze moet ook aanpasbaar zijn.
Het systeem moet aan de hand van de gegevens in een project een offerte uit kunnen draaien en met 1 druk op de knop aan de hand van een template. Deze offerte moet dan in PDF vorm eruit komen en direct te mailen zijn. Dit template moet aanpasbaar ook zijn.
Kan jij me hiermee helpen? Dan zie ik graag een reactie voorzien van ervaring en prijsindicatie per eisen set tegemoet.