PR Deskundige voor Persbericht Gezocht
Opdracht ID: 8058
Budget: € 20 tot € 80 p.u.
Geplaatst: 23-02-2012
Reacties: 4
Locatie: 4874, Drenthe
Laatst gewijzigd: 01-03-2012
Status: Gesloten
Wij zouden graag door een bedreven en ervaren b2c PR deskundige een persbericht opgesteld willen hebben. De doelgroep die wij willen bereiken is zowel een niche als het breder publiek. Het breder publiek willen wij met name bereiken via de kwaliteits dag, week en maandbladen. Waarvan wij bij sommige reeds ingangen hebben. De media kanalen die de niche bedienen hebben wij volledig gedekt.
Wij realiseren ons ter degen dat het alleen laten opstellen van een persbericht niet de ideale media strategie is, maar de middelen zijn te beperkt om en dergelijke strategie door derden volledig te laten ontwikkelen en te uitvoeren. Wij, een ideële stichting, hanteren daarom voorlopig even de hit-and-run tactiek.
Wat zoeken wij?
Een zeer bedreven ervaringsdeskundige die ijzersterke persberichten kan opstellen vanuit het PR technisch perspectief. Met name het laatste achten wij van groot belang omdat naar onze bescheiden mening een gepokt en gemazelde PR deskundige een persbericht met een andere insteek opstelt dan een journalist of ‘reguliere’ tekst schrijver.
De Sector
Het onderwerp en de sector waarin wij actief zijn, willen wij in dit stadium nog even in het midden laten. Ervaringsdeskundigen uit een heel andere sector dan waar wij actief in zijn, zouden namelijk juist een verrassende en innovatieve invalshoeken kunnen hebben. Wel van belang is dat men ervaren is in b2c.
De Opdracht
Het opstellen van een krachtige aankondiging (persbericht) naar aanleiding van informatie die door ons aangedragen zal worden. Op basis van deze informatie wordt samen bepaald welke elementen de ‘trekkers’ worden en in een ‘nieuwswaardige’ format gegoten. Wij hoeven niet voor een dubbeltje op de eerst rang en gaan voor kwaliteit. Dat wil echter niet zeggen dat wij als non-profit organisatie ons Jack de Vries kunnen veroorloven en hoe vervelend het ook is zal de prijs wel één van de bepalende factoren zijn, maar zeker niet de enige.
Graag ontvangen wij voorstelen met, indien mogelijk, voorbeelden. Guerrilla-actige voorbeelden ter illustratie van uw kunde, schuwen wij niet en zouden wij zeker verfrissend vinden.