Projectleider Regelhulp
Opdracht ID: 3011
Budget: € 5 tot € 150 p.u.
Geplaatst: 01-12-2010
Reacties: 1
Locatie: Den Haag, Zuid-Holland
Laatst gewijzigd: 07-12-2010
Status: Gesloten
Wij zoeken naar een Projectleider Regelhulp.
Inzet: 32 uur per week.
Het programma Regelhulp in 2011 bestaat uit drie projecten en een beheerdeel. De projecten zijn verantwoordelijk voor het behalen van de afzonderlijke projectresultaten en het beheerdeel is verantwoordelijk voor de beheeraspecten die vanuit het programma ontstaan. De drie projecten zijn: Mijn Situatie, Doorontwikkeling Regelhulp en Implementatie en Gebruik. Eind 2011 zal het programma Regelhulp naar verwachting worden beëindigd en moet een en ander overgedragen worden aan een beheerorganisatie.
Profiel:
Voor het project ‘Mijn Situatie’ is de opdrachtgever op zoek naar een ervaren projectleider. De kandidaat dient veel kennis en ervaring te hebben met digitale dienstverlening aan burgers (overheidsportalen met klantinteractie). Dit bij voorkeur daar waar meerdere ketens betrokken zijn. Verder is het wenselijk dat de kandidaat een visie heeft op ontwikkelingen binnen de e-overheid.
De werkzaamheden bestaan onder andere uit:
- Aansturing van het projectteam (ca. 4 personen);
- Opstellen van projectplan en realisatie daarvan;
- Bijhouden voortgang en realisatie van de gedefinieerde projectresultaten;
- Deelname aan het kernteam van het Programma Regelhulp;
- Bewaken van afspraken en mijlpalenplanning;
- Rapporteren over de voortgang aan programmamanager.
Functie eisen:
- Minimaal 5 jaar relevante ervaring als projectleider binnen de overheid en bij voorkeur in de sectoren zorg of sociale zekerheid;
- Kennis van en ervaring met ICT-ontwikkeling, implementatie en beheer;
- Projecten uitgevoerd bij één of meer van de volgende organisaties: CIZ, CWI, UWV, BKWI, CP-ICT, SZW, VWS, SVB of ICTU;
- Ervaring met digitale dienstverlening aan burgers door departementen/uitvoeringsorganisaties;
- Kennis van ontwikkelingen e-Overheid;
- Ervaring met het werken in samenwerkingsverbanden van verschillende overheidsorganisaties;
- Bij voorkeur ervaring met het ontwikkelen en implementeren van overheidsportalen;
- Kennis / ervaring met Web 2.0 technologie (mash-ups, widgets, social media, mobiele interface, etc.).
Kerncompetenties:
- Zelfstandigheid;
- Plannen en organiseren;
- Flexibiliteit;
- Stressbestendigheid;
- Doorzettingsvermogen;
- Goede analytische vaardigheden, iemand die doorvraagt;
- Nauwkeurig, snel en accuraat kunnen werken;
- Sterke communicatieve en relationele vaardigheden;
- Teamplayer.