Sorry, u werkt met Internet Explorer 7 of ouder. Hoofdkraan.nl ondersteunt dit niet. Download gratis de nieuwste versie van Internet Explorer.
  1. Alle opdrachten >
  2. Websites & Applicaties >
  3. Overige Websites & Applicaties
Heb je een soortgelijke klus?
Plaats een opdracht
Ben je een freelancer?
Reageer op opdracht

Senior Informatie Analist

Opdracht ID: 1624

Budget: € 5 tot € 150 p.u.
Geplaatst: 23-08-2010
Reacties: 0
Locatie: Amsterdam, Noord-Holland
Laatst gewijzigd: 23-08-2010
Status: Gesloten
Heb je een soortgelijke klus?
Plaats een opdracht
Ben je een freelancer?
Reageer op opdracht
Wij zoeken naar een Senior Informatie Analist.


Startdatum: 03-09-2010
Einddatum: 01-01-2011
Optie op verlenging: Tweemaal 3 maanden

Aantal uren per week/per dag
16 uur per week / 8 uur per dag


1. Doel van de functie
Voor de technische voorbereiding van de het nieuwe opzet van de DataWareHouse omgeving is een tijdelijke vacature beschikbaar voor een periode van 6 maanden voor de functie van: Informatie analist DWH-front-end voor het aanmaken van BO (Business Objects) rapportages vanuit een DWH m.b.t. Polis+gegeven. Doel van de functie is om de bestaande Polis DWH rapportage toepassing aan te passen aan nieuw rapportage verplichtingen en gewijzigde formats/inhoud van de aangeleverde brongegevens die in de vernieuwde datamarts zijn opgenomen.

2. Bijdrage van de functie
De functie is essentieel voor het POLIS DWH project waarbij het resultaat sterk bepalend kan zijn voor verdere DWH gebruik door UWV en samenwerking met andere UWV onderdelen.

3. Hoofdtaken
Is verantwoordelijk voor realisatie van de BO rapportages vanuit het DWH.
Is verantwoordelijk voor het meedenken over en doen van verbetervoorstellen t.a.v. enerzijds technische ontwerp beslissingen en anderzijds de praktische vertaling van rapportagevereisten.
Stemt technisch-inhoudelijke zaken af met de DWH architect en de informatie analist en andere project-teamleden. Rapporteert formeel aan de projectleider POLIS DWH.
Vertaalt in samenwerking met de projectteamleden verkregen inzichten naar praktische en snel uitvoerbare realisatietrajecten die resulteren in goed beheerbare toepassingen en rapportage-modules met een minimum aan maatwerk.
Stimuleert het verdiepen van kennis en de beeldvorming omtrent benutting van DWH best practices en het evt. verder tunen daarvan op de UWV DWH situatie.


Functie eisen
Vakinhoudelijk kennis:
Kennis van DWH, toegespitst op de front-end ervan, met goed begrip van de opbouw en verdere verrijking van het DWH vanuit de aangeboden bronbestanden op basis van business rules.
Minimaal 3 jaar aantoonbare projectervaring met rapportages in een DWH omgeving in ten minste 2 projecten waarvan tenminste 1 jaar in realisatie van BO toepassingen;
Levert inhoudelijke coaching aan andere UWV medewerkers op diverse niveaus met minder ervaring in de BO-rapportage tooling waar mee gewerkt wordt.
Draagt, door middel van competentieontwikkeling, bij aan de inhoudelijke groei van de professie.
Signaleert belangrijke kennisontwikkelingen voor en binnen UWV.
Draagt actief bij aan de kennisborging binnen Business Services en DataWareHouse-omgeving.

4. Functiegebieden
Ontwikkeling, innovatie, architectuur, DataWareHouse.
Functieprofiel
1. Doel van de eenheid Business Service Unit
Het leveren van applicatie gerelateerde diensten aan UWV bedrijfsonderdelen.
Diensten omvatten het beheren van applicaties, het leveren van testvoorzieningen, het leveren van geteste applicatie(release)s en het leveren van ICT professionals voor informatieanalyse, IT architectuur, functioneel beheer, functioneel ontwerp en testen van applicaties. De eenheid is ook verantwoordelijk voor opdrachtgeving en aansturing van ICT leveranciers voor applicatieontwikkeling, -onderhoud en –beheer, binnen UWV brede kaders voor ICT leveranciersmanagement en bedrijfsonderdeel specifieke kaders voor beheer en ontwikkeling van hun applicatielandschap.
De eenheid werkt in opdracht van bedrijfsonderdelen met eigen verantwoordelijkheid voor inrichting, levering en prestaties van de eenheid als ook de ontwikkeling van haar medewerkers.
Plaats van de functie in de organisatorische eenheid
De functie ressorteert onder de Manager Business Service Unit van Business Services.

2. Doel van de functie
Levert de basis waarop complex en omvangrijk project kan starten dat tot doel heeft een deel of delen van het bedrijfsproces te automatiseren, of de huidige automatisering ervan te vernieuwen.

3. Bijdrage van de functie
De functie draagt indirect bij een aan de productie, waarbij het resultaat gerelateerd is aan ondersteuning van het lijnmanagement dan wel de functionele lijn.

4. Hoofdtaken
• Analyseert het bedrijfsproces en de stroom van gegevens tbv automatisering van een (werk)proces.
• Stelt een definitie studie op.
• Formuleert informatiebehoeften en systeemvereisten die de basis vormen voor een functioneel ontwerp.
• Houdt rekening met de organisatorische, juridische en economische en sociale consequenties van het automatiseringsproject.
• Weet op hoog abstractieniveau logische gegevensmodellen op te stellen.
• Adviseert de klant over de mogelijkheden en onmogelijkheden van zijn wensen en geeft (financiële) consequenties aan.
• Adviseert en begeleidt de klant bij implementatie, acceptatietesten, systeemevaluatie opleidingstrajecten.
• Ontwerpt nieuwe complexe, organisatie eenheid overstijgende systeemcomplexen of past deze aan, inclusief het afstemmen van de functionaliteit met de business en leverancier en de totale keten.
• Implementeert en coördineert vanuit zijn expertise de vertaling naar de geautomatiseerde ondersteuning (realisatie).
• Levert functionele expertise en advies bij het het beheer van informatievoorziening zodat in stand houding en beveiliging van informatievoorziening wordt gewaarborgd.
• Zoekt binnen de gegeven kaders naar oplossingsrichtingen en draag deze aan bij complexe probleemsituaties.
• Bepaalt invoerings- en conversiestrategie.
• Analyseert op welke aspecten een (geavanceerd) functioneel ontwerp getest moet worden om te onderzoeken of voldaan wordt aan de gestelde eisen.

Functieprofiel
• Adviseert bij het vaststellen van complexe acceptatietests voor

Freelance website opdrachten

het inrichten van MS-Projects

Geplaatst: 17 okt
Ik ben opzoek naar iemand die mij kan helpen met het inrichten van MS-Projects en (wellicht) opvolgende MS dynamics. De reden is dat ik een nieuw bedrijf start. Daar langlopende projecten in onderhouden moeten worden (met veel externe afhankelijkheden) en ik die vooral-externe afhankelijkheden wil beheersen en controleren. Ik denk dat MS projects daar een goede plek voor is; wie kan mij helpen dat…

Advies bij keuze van webdesignleverancier voor W&S bureau

Geplaatst: 16 okt
Ons W&S bureau is op zoek naar een ervaren en kundige ZZP'er om ons te ondersteunen bij de selectie van een nieuwe webdesignleverancier. Onze huidige website is verouderd en toe aan vernieuwing. Momenteel gebruiken we OTYS als ons recruitmentsysteem, en onze website is hier volledig mee geïntegreerd. OTYS verzorgt echter zelf geen websites meer, waardoor we genoodzaakt zijn een nieuwe…

Weebly specialist

Geplaatst: 27 sep
Ik ben opzoek naar een professionele website deskundige die mijn websites op weebly perfect kan onderhoud. Backlinks seo upgraden layout https etc. Geen pro geen verzoekjes

Website-bouwer mét inlogportaal óf deel afschermen gegevens

Geplaatst: 25 sep
Voor een start-up ben ik op zoek naar een website-bouwer die kan helpen in het bouwen van een website. Belangrijk is dat zakelijke klanten opdrachten kunnen plaatsen waarbij bedrijfsgegevens van de zakelijke klant enkel beschikbaar wordt (middels een e-mail? misschien kun je meedenken) voor de kandidaat die de opdracht accepteert. Let op: ik heb al een website ontworpen via "jouw-web" die…

CRM HubSpot inrichten vanuit MailChimp.

Geplaatst: 17 sep
CRM HubSpot inrichten vanuit MailChimp. In MailChimp zitten 3000 contacten als een platte lijst. Die willen we in HubSpot hebben als een 1:N relatie Bedrijf--> Contactpersonen, met hun status (Lead, Prospects, etc).

Website herstellen

Geplaatst: 7 sep
Ik heb een website bij jouwweb en daar zitten fouten in wie kan mij helpen deze te vinden, en te herstellen?

ReScript programmeur : update tournooi manager app (schaken)

Geplaatst: 10 sep
ik zoek een ReScript programmeur om een update te doen van een bestaand "toernooi manager" web-programma, voor de schaak sport. Zie https://github.com/johnridesabike/coronate en de links aldaar. Geen budget nog, ik sta open voor een idee om het programma "in de markt" te zetten, ik heb geen andere belangen dan het aan de schaak-wereld te geven, omdat het uniek is en simpel werkt.…
Toon meer
×
Heb je een soortgelijke klus?
Plaats een opdracht
Ben je een freelancer?
Reageer op opdracht