Senior Projectleider
Opdracht ID: 1748
Budget: € 5 tot € 150 p.u.
Geplaatst: 02-09-2010
Reacties: 0
Locatie: Delft, Zuid-Holland
Laatst gewijzigd: 03-09-2010
Status: Gesloten
Wij zoeken naar een Senior Projectleider.
Standplaats:
Delft, in verband met de werkzaamheden is het ook mogelijk dat andere locaties (binnen Nederland) bezocht dienen te worden.
Omvang: 24 uur per week
Eind: 28-02-2011
Omschrijving opdracht:
De senior projectleder stuurt een project in operationele zin aan, vanaf de initiatie van een project tot en met de realisatie van de systemen. Deze systemen worden na realisatie overgedragen aan de beheerorganisatie. De senior projectleider stuurt inhoudelijk adviseurs, externe leveranciers en deelprojectleiders aan. De senior projectleider is eindverantwoordelijke voor het totale project binnen de scope van het projectplan. De senior projectleider is het aanspreekpunt tijdens de projectuitvoering richting interne stakeholders, leveranciers, marktpartijen, intern projectteam, regionale projectteam en opdrachtgever.
De volgende taken zijn te specificeren:
• Opstellen van een projectplan, d.w.z. hoofdlijnen beschrijven van een totaal project zodat een kader ontstaat waarbinnen het gewenste resultaat kan worden bereikt.
• Inrichten projectorganisatie, d.w.z. het ontwerpen, installeren en activeren van een projectgroep. Effectueren van een relatie met opdrachtgever/stuurgroep
• Maken operationeel werkplan, in de zin dat werkzaamheden binnen werkplan worden gedefinieerd en begroot. Alsmede het vaststellen van de relaties tussen de verschillende werkzaamheden en taken.
• Aansturen, coördineren, geven van aanwijzingen, richtlijnen e.d. opdat een activiteit, eventueel als onderdeel van een aantal activiteiten, projectfase of project, onderling goed afgestemd, optimaal en conform afspraken, eisen en normen wordt uitgevoerd
• Toewijzen taken aan medewerkers, d.w.z. selecteren van specifieke taken uit een takenpakket, plan e.d. en toewijzen aan deskundige medewerkers.
• Aansturingen externe en interne leveranciers die de werkzaamheden uitvoeren.
• Beheren financiële administratie, d.w.z. het opstellen van budgetten en financiële plannen en het bijhouden van de bestedingen. Alsmede het rapporteren over de financiële status en budgetten.
• Plannen van één of meerdere taken in de tijd en organiseren dat voor de uitvoering hiervan adequate resources beschikbaar zijn.
• Bepalen prioriteit in de zin dat noodzaak, wenselijkheid e.d. van het uitvoeren van activiteiten in het licht van vele soms tegenstrijdige aspecten.
Kennis & vaardigheden
Gevraagd wordt specifieke kennis en ervaring ten aanzien van het uitvoeren van projecten binnen een omvang multidisciplinair regionaal project. Daarnaast is van belang een brede kennis te hebben van de primaire bedrijfsprocessen van de klant, de organisatie en de toegepaste ICT-systemen binnen het project.
Vaktechnische competenties:
• Kennis en ervaring met DBFM-contracten
• Ervaring met multidisciplinaire projecten
• Ervaring met complexe organisatorisch omgeving
• Ervaring met administratieve organisatie
• Kennis van de organisatie (landelijke en regionale diensten)
• Kennis en ervaring met kwaliteitsmanagement en Systeem gerichte ContractBeheersing
• Kennis en ervaring met methoden en technieken voor projectmanagement volgens Prince2 en het Integraal Projectmanagement Model (IPM).
• Kennis en ervaring met ICT architectuur, (EAR).
• Kennis en ervaring van methoden en technieken voor risico management, zoals bijvoorbeeld RISMAN.
• Kennis en ervaring met leveringen van zogenaamde managed services zoals die staan omschreven in de Producten-en Diensten catalogus van de DID.
• Kennis en ervaring met ICT-systemeen zoals die worden gebruikt binnen de domeinen van de klant: Dynamisch Verkeersmanagement (DVM), Tunnels (bediening en besturing), VerkeersCentrales, KantoorAutomatisering, Beweegbare brug (bediening en besturing) en bedrijfstelefonie.
• Kennis en ervaring met het openbaar aanbesteden van diensten en producten.