Senior Projectmanager
Opdracht ID: 1283
Budget: € 0 tot € 0
Geplaatst: 15-07-2010
Reacties: 0
Locatie: Amsterdam, Noord-Holland
Laatst gewijzigd: 18-07-2010
Status: Gesloten
Wij zijn op zoek naar een Senior Projectmanager
Optie op verlenging
Tweemaal 3 maanden
Aantal uren per week/per dag
32-40 uur per week / 8 uur per dag
Inhoud
Senior Projectmanager Business Services
1.Doel van de eenheid Project & Advies Diensten
De ontwikkeling, professionalisering en industrialisering van projectmanagement en realisatieprocessen.
Project- en Advies Diensten (PAD) van Business Services is verantwoordelijk voor de ontwikkeling, professionalisering en industrialisering van projectmanagement en realisatieprocessen waardoor grote, complexe en nieuwe projecten voorspelbaar gerealiseerd worden binnen het ICT landschap.
De overige ICT voortbrengingstaken van Business Services worden door PAD eveneens gefaciliteerd met adequate processen en methoden, technieken en hulpmiddelen. Daarnaast is PAD ook verantwoordelijk voor projectrealisatie van ICT projecten.
PAD is tevens verantwoordelijk voor het in samenspraak met HRM ICT ontwikkelen van beleid en instrumentarium voor de verdere ontwikkeling van ICT professies binnen Business Services.De eenheid werkt in opdracht van bedrijfsonderdelen met eigen verantwoordelijkheid voor inrichting, levering en prestaties van de eenheid als ook de ontwikkeling van haar medewerkers.
Plaats van de functie in de organisatorische eenheid
De functie ressorteert onder de Manager Project & Advies Diensten.
2. Doel van de functie
De senior projectmanager stuurt grote, complexe veranderprojecten op het snijvlak van de Business en ICT, waarin meerdere projectleiders actief zijn.
3. Bijdrage van de functie
De functie draagt direct bij een aan de productie, waarbij het resultaat gerelateerd is aan ondersteuning van het lijnmanagement dan wel de functionele lijn.
4. Hoofdtaken
• Bepaalt samen met de opdrachtgever de projectdoelstellingen en – strategie.
• Formuleert projectplan, bestaande uit meerdere deelprojecten, voor zeer complexe projecten met meerdere ICT invalshoeken.
• Onderhoudt contacten met externe partijen, waarbij rekening gehouden moet worden met uiteenlopende belangen.
• Is verantwoordelijk voor een zeer complex project met groot projectbudget en hoog risico.
• Is verantwoordelijk voor de uitvoering van het project conform overeengekomen opdracht.
• Coacht en stuurt van minimaal 20 projectmedewerkers en/of projectleiders van een projectorganisatie en coördineert activiteiten.
Functieprofiel
• Betrekt bij het uitvoeren van het projectplan diverse materiedeskundigen.
• Bouwt en onderhoudt zelfstandig een vertrouwensbasis met de bij het project betrokken personen/ opdrachtgevers.
• Ondersteunt de lijn bij implementatie van het project resultaat.
• Levert actief bijdragen aan de verdere professionalisering van projectmanagement binnen de klant naast lopende projectverantwoordelijkheden.
• Onderhoudt contacten met externe partijen waaronder andere bedrijfsonderdelen en ketenpartners.
• Creërt randvoorwaarden voor projectsucces door middel van:
o Mitigeren risico’s
o Werken onder architectuur
o Draagt zorg voor juiste in beheer name
• Coached en begeleid, vanuit de eigen specifieke deskundigheid, collega projectleiders en – managers.
5. Functiegebieden
Lijnmanagement, Planning, Advies, Relaties, Procesmanagement.
6. Competenties
6.1 Bedrijfscompetenties
6.1.1 Algemeen UWV
o Kent de missie en bedrijfsdoelstellingen van UWV.
o Kent globaal de wetgeving en organisatie van de Sociale Zekerheid en specifiek de plaats van UWV in de keten.
o Kent de hoofdlijnen de organisatie van UWV.
o Kennis van relevante UWV aandachtsgebieden.
o Brede kennis van krachtenveld in sociale zekerheid, in staat om UWV-belang te behartigen (‘externe omgevingsbeïnvloeding’).
6.1.2 Gedragscompetenties
• Samenwerken: Levert een actieve bijdrage aan een gezamenlijk resultaat of probleemoplossing, ook wanneer de samenwerking een onderwerp betreft dat niet direct van persoonlijk belang is.
• Klantgerichtheid: Onderzoeken van wensen en behoeften van de klant en hiernaar handelen. Anticiperen op behoeften van klanten. Hoge prioriteit geven aan servicebereidheid en klanttevredenheid.
• Resultaatgerichtheid: Is actief gericht op het behalen van resultaten en doelstellingen en heeft de bereidheid om in te grijpen bij tegenvallende resultaten.
6.2 Functiecompetenties
6.2.1 Vakinhoudelijke competenties
Opleiding/kennis
o Academische werk- en denkniveau met aantoonbare ervaring op gebied van project management. Een afgeronde opleiding met accent op Bedrijfskunde of Bestuurlijke Informatiekunde dan wel een vergelijkbare combinatie van opleiding en ervaring is een pré.
o Kennis van de relevante kerngebieden waarin de projecten zich afspelen (bijvoorbeeld: kennis van systemenontwerp in een grootschalige context onder architectuur).
Ervaring
o Minimaal 10 jaar ervaring in ICT projecten en minimaal 6 jaar (project) managementervaring met grote groep medewerkers en/of projectmanagement.
o Heeft ervaring in het leidinggeven aan complexe trajecten.
o Ervaring met voor de specifieke functie relevante thema's (bijvoorbeeld: Systeem integratie, Systeemontwerp en Beheer).
o Werkervaring in grote administratieve organisatie waarbij rekening gehouden dient te worden met politieke besluitvorming.
Functieprofiel
6.2.2 Gedragscompetenties Business Services
• Leervermogen: Nieuwe informatie en ideeën in zich opnemen en effectief toepassen.
• Organisatieloyaliteit: Eigen gedrag in lijn