Senior ServiceDesk Medewerker
Opdracht ID: 1026
Budget: € 5 tot € 150 p.u.
Geplaatst: 22-06-2010
Reacties: 0
Locatie: Assen, Drenthe
Laatst gewijzigd: 29-06-2010
Status: Gesloten
JOBstream is op zoek naar een Senior ServiceDesk Medewerker.
Taken
- Het verrichten van werkzaamheden op een remote ServiceDesk, gericht op het helpen van gebruikers binnen een automatiseringsomgeving.
- Het ondersteunen van gebruikers bij problemen met het gebruik van computers, randapparatuur en (kantoorautomatisering)software.
- Het loggen van de telefonische gesprekken in de daarvoor aangewezen tooling.
- Beheert en bewaakt processen met betrekking tot het ondersteunen van gebruikers en het beheer van kantoorautomatiseringomgevingen.
- Doet dit met behulp van een logboek, de resultaten hieruit worden geregistreerd en teruggekoppeld aan de Teamleiding.
- Beheert remote kantoorautomatiseringomgevingen. Het betreft de uitvoerende, analytische en administratieve taken in het beheer van computers, randapparatuur, software en gegevens.
- Verantwoordelijk dat de gegevens en overzichten ordentelijk worden aangeleverd omdat deze de basis vormen voor de sturing van de beheerprocessen van de ServiceDesk.
Plaats in de organisatie:
Aangestuurd door: Cluster Manager Servicedesk en of Planner
Functiefamilie:
Support Engineer 2 (of voor speciale opdrachten SE3)
Stimuleert/motiveert:
IT Trainees en Junior Servicedesk Medewerkers
Deskundigheid:
- De ServiceDesk medewerker heeft de kennis van het ICT beheer concept, ervaring op het gebied van werken in een ServiceDesk omgeving en verwerft (theoretische en praktische) kennis die nodig is om de functie van ServiceDesk medewerker te vervullen dan wel te verbeteren.
- De ServiceDesk medewerker kan met betrekking tot zijn vakgebied en in het kader van zijn opdracht, in woord en geschrift communiceren met de diverse niveaus van zowel collega’s als (medewerkers van) klanten. Alle documenten van de ServiceDesk medewerker voldoen aan de norm dat anderen deze begrijpen en kunnen gebruiken.
- De ServiceDesk medewerker heeft sociale vaardigheden, die zorgen voor probleemloze dienstverlening. De ServiceDesk medewerker is in staat zijn kennis over te dragen aan IT Trainees.
- De ServiceDesk medewerker is representatief in woord, houding en gebaar.
- De ServiceDesk medewerker past zich aan met betrekking tot de werkomstandigheden op een Servicedesk.
- De ServiceDesk medewerker heeft technische en gespreksvaardigheden, die het voor hem mogelijk maken remote computers en randapparatuur te beheren en problemen van eindgebruikers op te lossen.
- De ServiceDesk medewerker heeft vaardigheden, die het voor hem mogelijk maken de gebruikte methodieken ter verbetering van kwaliteit en dienstverlening te hanteren en te beheren.
Bezwarende werkomstandigheden
- Medewerker dient in bezit te zijn van Rijbewijs B
- Medewerker is bereid in noodzakelijke gevallen zijn werkzaamheden te verrichten buiten de “normale” kantoortijden of in een stand-by dienst ingezet te worden.
- Medewerker dient te beschikken over een geldige VOG.
Opleiding en werk- en denkniveau:
- Middelbaar Beroepsonderwijs ICT
- Engels in woord en geschrift
- Duits in woord en geschrift
Persoonlijke eigenschappen:
- Aantoonbare ervaring met telefonische gebruikersondersteuning.
- Aantoonbare ervaring met remote overname van apparatuur.
- Aantoonbare ervaring met Service Management Tools.
- MCP op Vista of Windows 2003
- MCSA of MCSE
- Gecertificeerd ITIL Foundation
- Gecertificeerd in minimaal 4 onderdelen uit Office 2007
- Gecertificeerd in Windows 7
- Actieve persoonlijkheid
- Teamspeler
- Dienstverlenende instelling
- Communicatief vaardig in woord en geschrift
- (Pro) actief handelend
- Flexibele instelling
Werktijden:
- Flexibele inzetbaarheid
- Op werkdagen van 07:00uur – 18:00uur
- Mogelijk stand-by dienstverlening buiten kantoortijden en op zaterdag en zondag.