Service Coördinator
Opdracht ID: 2435
Budget: € 5 tot € 150 p.u.
Geplaatst: 22-10-2010
Reacties: 0
Locatie: Regio Amsterdam, Zuid-Holland
Laatst gewijzigd: 22-10-2010
Status: Gesloten
Wij zoeken naar een Service Coördinator met kennis en ervaring van Wide Area Networking.
De geschikte kandidaat is iemand met veel technische kennis, communicatief vaardig en pro-actief.
Zelf zal hij of zij niet aan de "knoppen" zitten maar meer bepalen wat de impact is van bepaalde changes voor de klanten.
De Migratie van het netwerk naar de outsourcer is reeds achter de rug, nu spelen er alleen nog operationele zaken.
Kortom een "Service level manager" mét een diepgaande technische WAN achtergrond.
Bijvoorbeeld een persoon die naast de techniek (WAN e.d.) in rollen van 'Coördinator changemanagement, Netwerkconsultant, Change/Problem/Delivery management engineer of netwerkspecialist' heeft gefunctioneerd. Uiteraard met ITIL service management én grote Internationale global omgevingen. Géén uitgesproken projectmanager/projectleider/IT mager e.d., die zijn gauw weer 'te zwaar' voor deze rol'. Zie verder de 'Job discription'.
Job description:
The Coördinator role is within a team. This team is responsible for providing Global WAN Services, including but not limited to, VPN connections, Remote access, Internet access, Anti Virus Services, Firewalls, Business 2 Business connections, (reverse)Proxy services to more than 50 Operating Companies around the world. The Services are outsourced to 3 main Network Service Providers.
The primary role of the Service Coördinator is to ensure that the service providers are delivering services according to service level agreements; to manage risk associated with changes; to assess technical designs prepared by the provider; to support incident and
problem resolution; to handle exceptions and new service introductions; and to maintain a continuous service improvement focus. The Service Coördinator is expected to demonstrate
a high degree of personal ownership towards the services for which they are responsible.
Eisen:
- communicatief vaardig
- uitgebreide kennis networking en firewalls
- capaciteitsplanning
- Marval
Competenties:
- proactief
- enthousiast
- gedrevenheid
Qualifications:
- HBO/ Bachelor with 3+ years of relevant ICT experience in service delivery (Global WAN Services)
- Good knowledge of service methodology ITIL
- Good business process understanding
- Understanding of content areas (Routing, Security, IDS/IPS, Anti Virus, Cloud Services, Remote Access, (Rev)Proxy, DNS, IPSec, SSL, AS2)
Skills:
- Proactive, Customer, result and quality oriented
- Drive for improvement
- Good communicator (verbal and written)
- Strong in problem analysis and solving
- International orientation
- in-depth knowledge of WAN