Social Media Specialist voor Farmaceut
Opdracht ID: 40215
Budget: € 60 tot € 95 p.u.
Geplaatst: 13-08-2019
Reacties: 6
Locatie: Woerden, Utrecht
Laatst gewijzigd: 27-08-2019
Status: Gesloten
Beste freelancers,
Farmaceut in midden Nederland zoekt een interim/zzp: Social Media Specialist
Periode: 1 september tot minimaal 1 januari - rond 20 uur per week, tarief tussen €60 a €90 per uur.
Uitvoerende werkzaamheden: Ondersteunen corporate communicatiestrategie dmv contentstrategie social media,Community management Personalised Healthcare groep, Onboarding nieuwe leden, Berichten plaatsen, Modereren, Influencers, KoL's etc benaderen om content te delen in de groep, opportuniteiten verkennen met lokale teams,dialoog voeren stimuleren t.o.v. eenzijdig zenden,content generatie en optimalisatie voor de verschillende kanalen (Linkedin, Twitter, Facebook, Youtube), Desk research
Field research, Analyseren en bijsturen op basis van inzichten, Rapportages maken voor interne stakeholders.
Strategische ondersteuning: Strategie ontwikkelen voor Personalised Healthcare community op LinkedIn
Onboarding plan nieuwe leden maken Personalised Health Care community op LinkedIn, Doorontwikkelen social media strategie, Participeren in corporate communicatie-overleg en social media expertise inbrengen in beheer en ontwikkeling contentkalender, Waar mogelijk: adviseren squads en deze inpassen in overall marketing- en communicatiestrategie.
Je hebt kennis van tools: G-Suite, Coosto, Google Analytics, SiteCatalist, LinkedIn, Facebook en Twitter (alleen voor zakelijk gebruik).
Vaardigheden: Uitstekende beheersing van Nederlands en Engels, Content kunnen vertalen naar verschillende doelgroepen voor verschillende kanalen cf brand voice, Gevoel voor communicatie en public affairs, Flinke dosis organisatie- en omgevingssensitiviteit, Lerend vermogen, Pioniersmentaliteit
Achtergrondinformatie:
Social media in de farmaceutische industrie stelt bijzondere eisen ivm de wet- en regelgeving in de sector (CGR-code). Als kandidaat moet je hiervoor gevoel hebben en bereid zijn je de uitdagingen in de sector eigen te maken en alle kansen die er zijn, te benutten. Branche specifieke trainingen zijn nodig om het werk te kunnen uitvoeren.