Beste freelancers,
Ik ben mede-vennoot van een kinderkleding merk in de maten 92-176 met een focus op jeans. Wij zijn 2 jaar geleden van start gegaan en beginnen nu goed te groeien.
We zijn bezig om verder te professionaliseren. We weten het belang van storytelling en willen dan ook graag met jullie de mogelijkheden bespreken om dit door te voeren. We vinden de 'simpelheid' van de boodschap van Tony Chocolonely heel sterk. Er is focus op vooral de cacao producent betere omstandigheden (1 hoofdfocus) geven, maar daarnaast ook op duurzaam (van meer ondergeschikt belang maar wel onderdeel van het totale concept) enzovoorts. De manier waarop ze dit verwoorden zou ook goed bij ons passen.
Achtergrond informatie:
Wij willen een sterk merk worden, hiervoor is een duidelijk concept onmisbaar in het huidige communicatie georiënteerde tijdperk. Wij moeten onderzoek doen naar positionering in de markt middels onder andere marketing en communicatie. Het merk kan nu nog vele kanten op bij het formuleren van een (uniek) concept. De onderneming moet zich beseffen dat het succes voor een groot gedeelte bepaald wordt door het merkconcept. Het concept zal op een consistente en heldere wijze gecommuniceerd moeten worden naar de doelgroep.
Wij verkopen jeans voor jongens en meisjes, ‘eerlijk geproduceerd’. Tegenwoordig is er veel aandacht voor duurzaamheid wat tot gevolg heeft dat de vraag naar eerlijke producten toeneemt.
Al het katoen dat gebruikt gaat worden voor het produceren van de jeans is 100% biologisch katoen. Biologische gewassen worden geteeld zonder het gebruik van chemische meststoffen, pesticiden en insecticiden. Organisch katoen is 100% pesticide vrij. Pesticiden vervuilen de bodem en het water, doden in het wild levende dieren en brengen gemeenschappen schade toe. Het maken van organisch katoengaren vermindert de CO2-uitstoot met 60% in vergelijking met conventioneel katoen. Het is ook beter voor de mensen die ermee werken en voor je eigen huid.
Wij geloven in het nemen van zowel milieu als sociale verantwoordelijkheid. Daarbij gaat het niet alleen om het maken van goede producten tegen de juiste prijs. Wij willen een positieve impuls geven aan de (kinder) kledingindustrie door te kiezen voor organische en gerecyclede materialen. Dit betekent het met zorg selecteren van leveranciers met zorg om zo de omstandigheden in deze branche te verbeteren.
Samenwerkingen met goede doelen zullen een belangrijk onderdeel gaan vormen van het concept. Bij elke jeans die verkocht wordt zal een tegenprestatie worden gedaan door ons.
Wij zullen uitblinken in online aanwezigheid, voorbeelden hiervan zijn; een goede website en een sterke online aanwezigheid op relevante sociale Netwerk sites.
Waar zijn we naar op zoek:
- Naar een verhaal die 'simpel' vertelt wordt zoals Tony.
- Wij focussen ons op eco/duurzaam. Onze shirts dragen nu het GOTS certificaat. We zijn ook bezig met duurzaam geproduceerde jeans. Dit is in kinderkleding land nog weinig aan de orde.
- Wij hebben een landelijke/Amerikaanse uitstraling.
- We willen de kopers van het merk ook betrekken bij het merk. Niet alleen kopen/afrekenen en hopen dat ze terug komen. Dus een koppeling met wat bijvoorbeeld BUNQ doet ( betalen staat voor het planten van bomen ) zodat mensen zich betrokken voelen.
- We willen de retailers die het merk inkopen betrekken bij het merk.
Ik hoor graag de mogelijkheden.