Technisch applicatiebeheerder
Opdracht ID: 1366
Budget: € 0 tot € 0
Geplaatst: 22-07-2010
Reacties: 0
Locatie: Den Haag, Zuid-Holland
Laatst gewijzigd: 23-07-2010
Status: Gesloten
Wij zijn op zoek naar een Technisch applicatiebeheerder.
Doel van de functie
Het uitvoeren van technische beheertaken op IT systemen. Het waarborgen van de kwaliteit en continuïteit van de applicaties/ systemen t.b.v. (e publishing) activiteiten.
Functieomschrijving
De technisch applicatiebeheerder is verantwoordelijk voor het proactief beheer van de applicaties die op onderstaande draaien, het installeren er van, het kunnen troubleshooten op basis van logbestanden, het meedraaien in projecten en het tijdig opleveren etc. Als persoon moet het een communicatief persoon zijn, goed onderlegd, procedures goed kunnen volgen (dus geen cowboys ;-)) en flexibel zijn.
Hieronder een lijst van de technieken, waar deze persoon kennis van moet hebben (het indexing stuk is minder relevant, maar is mooi meegenomen als die kennis aanwezig is, datzelfde geldt voor Sharepoint). Ook het CMS sitecore is geen harde eis (meer kennis van de techniek (dus de webservers en databases) en hoe een applicatie te installeren is relevant).
Webservers:
- Apache
- Apache tomcat
- Apache cocoon
- IIS
- Jboss
- SUN One
Indexing:
- Verity
- Lucene
- Google mini
CMS:
- HIPPO
- Sitecore
Database:
- Oracle
- MySQL
- PostgreSQL
- SQL Server
Overig:
- Sharepoint
Taken en verantwoordelijkheden
• Het technisch beheren van de IT systemen (operationeel beheer, incident beheer, wijzigingsbeheer:
- uitvoeren en administreren van back-ups en restores;
- periodiek analyseren en opschonen van logbestanden en systeemtabellen;
- het analyseren, registreren en oplossen van storingen en problemen;
- het uitvoeren van wijzigingen in configuraties, software, databases en diskindelingen;
- het installeren van systemen en systeemsoftware.
• Het verstrekken van adviezen met betrekking tot nieuwe ontwikkelingen gerelateerd aan de evaluatie van de gebruikte systemen;
• Het technisch begeleiden en adviseren van Helpdesk medewerkers, externe parijen en management;
• Is verantwoordelijk voor configuratie van systemen;
• Het zorgdragen voor de aanwezigheid van procedures en documentatie met betrekking tot de technische infrastructuur, het maken van standaard richtlijnen (scripts) voor klanten en het opstellen van de management-rapportage ten aanzien van de technische infrastructuur;
• Het toezien op de juiste toepassing van beveiligingsprocedures en het adviseren over de uitvoering van herstelwerkzaamheden.
Competentieprofiel
• HBO+ niveau – informatica
• 5 tot 10 jaar werkervaring in een soortgelijke functie
• ervaring in het beheer en onderhoud van computersystemen, netwerk en databases in grote organisaties
• initiatief
• organisatievermogen/planmatig werken
• adviesvaardigheden
• creatief/ondernemend
• grote mate van zelfstandigheid.