Tekstschrijver Persbericht en Social Media
Opdracht ID: 36953
Budget: € 20 tot € 80 p.u.
Geplaatst: 29-11-2018
Reacties: 9
Locatie: Amsterdam, Noord-Holland
Laatst gewijzigd: 12-12-2018
Status: Match!
Beste freelancers,
Voor de lancering van een nieuwe website zoeken we een tekstschrijver (M/V) om het bestaan van de site - en daarmee het bedrijf en service waar het om gaat - te promoten.
Het gaat om het schrijven van een Persbericht. Van daaruit kunnen tekst-elementen worden gebruikt voor een eNewsletter en verschillende Social-Media Posts.
Website link kunnen wij toesturen.
Introductie tot de site, ontwerpbureau en service:
"Naam van onze organisatie" - Zet uw zorg beter in de markt.
Hoe trek je meer patiënten? Hoe ontwikkel je die toegankelijke app of zorgwebsite? Samen bekijken we uw markt, brengen we de ‘patiëntreis’ in kaart en houden we uw communicatie tegen het licht. Na een grondige analyse, ontwikkelen we samen creatieve oplossingen die het verschil gaan maken. Van positionering, visuele identiteit, gebruiksvriendelijke apps en overtuigende websites, tot drukwerk en het ontwerp van fysieke ruimtes.
Onze zorgorganisatie is dus een grafisch ontwerp-bureau dat werkt voor specifieke zorg-klanten. Deze klanten benaderen we dmv vier categorieën: Care & Cure (dokters/practitioners), Koepel/NGO, Leveranciers en Overheid.
Begrijp je de zorg-markt in Nederland, het onderscheid tussen aanbieders en wat je leest op deze website?
Heb je affiniteit met branding, het maken of optimaliseren (re-branden) van merken? (ook al ben je geen ontwerper) - begrijp je de waarde van een goede, relevante en onderscheidende visuele identiteit, strategische positionering, voor bedrijven en organisaties?
Heb je relevante ervaring en kun je voorbeelden laten zien van schrijf-werk dat (echt) van jou is, dat je ons kan laten zien dmv links, of toegestuurd via email?
We werken ook veel online, aan websites of andere digital tools, maar ook aan ruimtelijke oplossingen zoals interieur, trade-shows ed - om zo een merk consistent over alle ‘toch-points’ toe te passen.
Qua tone of voice zoeken we de balans in teksten die relevant zijn, maar ook zorgvuldig en daarbij heel toegankelijk. Op een vriendelijke manier iets belangrijks en ingewikkelds vertellen dus.
Naast het onderwerp van de zorg-markt is het ook belangrijk dat je veel snap van social-media (SM) - mbt verschillende channels, mogelijkheden, do’s & don’ts, audiences, frequency van posting, timing, ads, analytics als resultaat na posting etc.
Spreekt dit aan en kun je daadwerkelijk een goede bijdrage leveren dmv relevante teksten en het activeren (oa verspreiden) daarvan? Neem dan contact met ons op!
Wij zien graag een reactie tegemoet.
P.S.
Zodra de website is gelanceerd zal er doorlopend schrijfwerk gedaan moeten worden om de site verder te blijven promoten. Verschillende case-studies die zijn opgenomen in de site kunnen worden uitgedragen, door SM. Ook kan er vanuit berichten in de media worden ingehaakt om zo links te maken naar onze organisatie, de expertise en service/s.
We willen dus werken met een schrijver die zich gaat thuis voelen in dit onderwerp en bij ons team. Het karakter van SM en berichtgeving in de zorg is snel, op die manier moeten we ook kunnen werken; vlot en soms direct inspringen, produceren en uitdragen.
Naast het schrijven voor onze organisatie, moet er ook regelmatig inhoudelijk voor klanten op projecten worden geschreven. Onze organisatie werkt ook voor andere klanten, buiten de zorg.
Alhoewel het schrijven doorlopend zal zijn, is het ook flexibel en niet persé een full-time positie.