Beste freelancers,
Ons bedrijf is specialiseert in ecologische kerst en relatiegeschenken. Voor een van onze bonnen zijn wij op zoek naar een creatieve en originele verpakking om de uitnodiging voor de webshop te overhandigen. Medewerkers van onze klanten ontvangen deze uitnodiging in december van hun werkgever, waarna ze in onze online shop zelf een kerstgeschenk kiezen. Dit doen we voor grote klanten zoals de gemeente Amsterdam, maar ook voor de sportschool op de hoek.
De opdracht
Concreet willen we jullie vragen om twee universele ‘geefmomenten’ voor te stellen d.m.v. visuals en een uitgedacht concept met toelichting:
1. Één geefmoment waar geen cadeautje aan toegevoegd aan hoeft te worden (dus plat, niet in een doosje, maar wel volgens verderop genoemde criteria.
2. Één geefmoment waar een cadeautje (uiteraard in max brievenbusformaat) aan toegevoegd kan worden, maar wel rekening houdend met verderop genoemde criteria.
Omdat we zelf veel kanalen hebben voor de productie, zouden we dat zelf het liefst doen. Het uitdenken van de verpakking en het ‘concept’ zouden we wellicht aan jullie willen overlaten.
Achtergrond
Onze bon bestaat enkele jaren, maar wordt steeds populairder. We vinden het tijd om het merk sterker neer te zetten. Onderdeel daarvan is een sterk zogenoemd ‘geefmoment’; de uitnodiging dus. Deze bestaat doorgaans uit een verpakking (boxje / doosje), de uitnodiging zelf (een voucher in A6 of een pasje, al dan niet voorzien van kerstboodschap klant) en met een klein cadeautje. Klanten hechten hier veel waarde aan en is belangrijk voor het winnen van opdrachten.
Criteria
Waar moet het uitdeelgeschenk en de verpakking aan voldoen?
- Herbruikbaar (met de verpakking kan je nog iets anders doen)
- Brievenbus formaat ( max 38 x 26,5 x 3,2 cm en 2kg zwaar) en ook stevig genoeg om het via de post aan te kunnen bieden
- Duurzaam (eco materiaal en een eco boodschap)
- Out of the box / origineel
- Passend bij waardering
- Er dient een voucher / cadeaubon bijgesloten te kunnen worden of hij kan als onderdeel gebruikt worden
- Feestelijk (wordt gegeven rond kerst)
- Kostprijs uitdeelgeschenk maximaal € 1,50
- Dient mogelijkheid te hebben om uitdeelgeschenk te verwisselen (genoeg ruimte om bijvoorbeeld een reep chocolade te verwisselen met een sleutelhanger)
- Kostprijs verpakking maximaal € 1,00
- Voldoet aan de huisstijl maar moet ook op maat gemaakt kunnen worden (dus logo en huisstijl klant)
We snappen dat het onmogelijk is om met alle bovenstaande kenmerken te doen, maar zo zijn onze wensen in elk geval duidelijk.
Gelieve ontvangen wij per geefmoment meerdere voorstellen zodat wij intern nog een selectie kunnen maken voor het door ons best beoordeelde eindresultaat.
Ben je geïnteresseerd? We zien je reactie graag tegemoet.