Visuals Maken voor Bewustwordingscampagne
Opdracht ID: 33024
Budget: € 20 tot € 80 p.u.
Geplaatst: 26-01-2018
Reacties: 8
Locatie: Voorthuizen, Gelderland
Laatst gewijzigd: 26-01-2018
Status: Gesloten
Beste freelancers,
Wij zijn een verslavingszorginstelling en bieden intensieve behandelingen voor doserings- en verslavingsproblemen. Een behandeling kan zowel klinisch als deeltijd (ambulant) worden gevolgd. Wij behandelen de volgende verslavingen: alcoholverslaving, drugsverslaving en medicijnverslaving. Daarnaast behandelen wij gameverslaving en gokverslaving, echter alleen in combinatie met een middelenverslaving. Wij zijn een erkende GGZ-instelling op het gebied van verslavingszorg in Nederland. Deze status zorgt ervoor dat de behandel- en verblijfskosten worden vergoed vanuit de basisverzekering.
Bewustwordingscampagne
Verslaving gaat vaak gepaard met gevoelens van ontkenning en schaamte waardoor het onderwerp voor patiënten vaak lastig bespreekbaar is. Om bewustwording te vergroten en verslaving makkelijker bespreekbaar te maken willen wij starten met een bewustwordingscampagne.
Concreet betekent dit dat wij posters willen en folders (mag ook zeker een ander soort visueel materiaal zijn bijvoorbeeld cartoons met een morele boodschap, creativiteit moedigen wij van harte aan). De strekking van dit materiaal moet zijn dat het mensen aanzet om na te denken over verslaving en hun eigen gedrag.
Door mooie visuals te maken die een verhaal vertellen willen wij mensen bewegen om na te denken over de gevolgen van hun gedrag. Wiet en hash worden bijvoorbeeld vaak nog als 'milde' softdrugs gezien terwijl onze afkickkliniek veel cliënten kent met een serieuze cannabisverslaving. Cannabis is een sluipmoordenaar waarbij de gevolgen vaak onderschat worden.
De kern van de campagne moet zijn om mensen die twijfelen of ze verslaafd zijn (en deels nog in de ontkenning zitten) in actie te laten komen. Bijvoorbeeld door een zelftest op onze website te doen of verslavingsproblematiek met de huisarts te bespreken. Het onderliggende verhaal mag daarbij verschillen. Bijvoorbeeld een paar varianten over alcohol, cocaïne of cannabis, zolang de onderliggende kern/boodschap naar voren komt.
Wie zoeken wij:
- Een creatieveling die zich kan verplaatsen in mensen met verslavingsproblematiek.
- Iemand die een verhaal sterk kan neerzetten op visueel krachtige wijze.
- Iemand die veel informatie kan vertalen naar een visuele eye-opener welke mensen aanzet tot nadenken.
Graag zien wij bij geschiktheid een voorstel en passende offerte tegemoet.