Website met CMS en Webshop voor Restaurant
Opdracht ID: 34929
Budget: € 500 tot € 1000
Geplaatst: 12-06-2018
Reacties: 10
Locatie: Amsterdam, Noord-Holland
Laatst gewijzigd: 12-07-2018
Status: Match!
Beste freelancers,
We zijn op zoek naar een ervaren website bouwer die voor onze restaurants een nieuwe website kan bouwen.
Website:
De reden dat we een nieuwe website willen is dat onze huidige website niet meer aan de wensen en standaarden van onze zaak voldoet. De huidige website voelt verouderd aan en is niet dynamisch genoeg.
De ideale website voor ons is een website die de feeling uitstraalt van het restaurant en gemakkelijk en intuïtief werkt. Het moet gemakkelijk zijn om reserveringen te maken, de opkomende events te zien en een duidelijke sfeer impressie te krijgen.
Alle secties van de website moeten binnen 1 klik bereikbaar zijn. Binnen de verschillende tabs moet gelijk duidelijk zijn wat bezoekers daar kunnen doen en hoe alles werkt. De verschillende tabbladen moeten vaststaan aan de bovenkant van de site (geen dropdown). Deze blijven ook hier als de bezoeker op een tab klikt. Zo kunnen de bezoekers snel schakelen tussen verschillende tabs op de website.
Verschillende tabs:
- Logo linksboven (vast als home button)
- Locations
Al onze locaties met locatie aanduiding
Adres, telefoon, email
Eventueel een kort stukje tekst over de locatie
- Menu
Het huidige menu
- Our Products
Het verhaal achter onze producten
- Careers
Openstaande vacatures
- Shop (WooCommerce)
Merchandise
Vouchers
- Events
Kalender met al onze events
Muziek plugin (?) dat we bij een event een speellijst kunnen zetten
- Reserveringen
Tab waarmee bezoekers direct een reservering kunnen maken bij de verschillende locaties.
In het reserveringen tabblad moeten verschillende elementen gelijk duidelijk zijn:
- Bij welke vestiging gereserveerd wordt
- Waar deze vestiging zit
- Eventuele routebeschrijving naar de locatie
- Er kan een kaart gebruikt worden maar deze moet dan in de stijl van de website.
- Voorbeeld: http://beautyandessex.com/new-york/contact/
- Het belangrijkste voor de reserveringen is dat het goed duidelijk is bij welke vestiging de reservering is gemaakt.
Gebruikers
We hebben gebruikers uit de hele wereld: Amsterdammers die een reservering willen maken, toeristen die over ons gehoord hebben en bezoekers die via Google komen.
De gebruikers komen met verschillende intenties naar de website, de opties moeten dan ook gelijk duidelijk zijn:
- Info over de restaurants
- Reserveringen maken
- Menu en prijzen checken
- Merchandise aanschaffen
Beheerder
De website moet makkelijk in onderhoud zijn. De marketing manager gaat de site bijhouden en zorgt dat deze up to date blijft. Het CMS moet gemakkelijk en duidelijk zijn. We willen gebruik maken van afbeeldingen, video’s en tekst dit moet gemakkelijk te wijzigen zijn
Met het oog op de toekomst moet het makkelijk zijn om extra filialen toe te voegen aan de verschillende tabs. Er moet een mogelijkheid zijn om zelf nieuwe pagina’s toe te voegen.
Ook de webshop moet makkelijk in gebruik zijn. Bij uitbreiding van het assortiment moet dit gemakkelijk toegevoegd worden.
Social feed
Op de homepage moeten iconen komen van onze social kanalen, facebook & Instagram, die direct naar onze pagina’s leiden.